ششتمد در رسانه ها

جدیدترین اخبار شهر ششتمد در رسانه های محلی و کشوری

ششتمد در رسانه ها

جدیدترین اخبار شهر ششتمد در رسانه های محلی و کشوری

سبزوار نیوز نوشت:


به مناسبت شانزدهم آذر (روز دانشجو) برگزار شد
سبزوارنیوز/ پنجمین برنامه پاکسازی انجمن دوستداران طبیعت سبزوار همزمان با 16 آذر روز دانشجو، با حضور سبز و فعال شماری از دانشجویان رشته محیط زیست دانشگاه حکیم سبزواری، و در میان بارش رحمت الهی
پنجمین برنامه پاکسازی انجمن دوستداران طبیعت سبزوار که به تفرجگاههای جنوب شهرستان و بخصوص شهر ششتمد اختصاص یافته بود، با همکاری دانشگاه حکیم سبزواری، شهرداری ششتمد و اداره ی فرهنگی ورزشی شهرداری سبزوار  برگزار شد.
حضور دانشجویان از شهرهای مختلف کشور (تبریز، سنندج، کرمانشاه، همدان، ارومیه، ماکو، یزد، کرمان، مشهد و تربت جام) در میان اعضاء همیشگی انجمن دوستداران طبیعت سبزوار، به این مراسم گرما و حال و هوای خاصی بخشیده بود، بطوری که برودت هوا در میان بارش باران و تگرگ نیز مانع از اجرای برنامه ایشان نشد.
استقبال اهالی و شادی زائدالوصف مردم ششتمد از اجرای این برنامه باعث شد تا از حضور خودم در این جمع احساس غرور نمایم. برنامه ای که اجرای آن یادآور برچیدن و محو آثار زشت آلاینده های محیط زیست و زباله های رها شده ای بود که اگر همت این انجمن نبود معلوم نبود تا چه زمانی باید اهالی و مردمی که برای گریز از زندگی ماشینی و خسته کننده به آن محل سفر می کنند، تماشاگر این صحنه ها باشند.
صبح خیلی زود با تماس حامد ارشادی پور خودم را به مقابل شهرداری سبزوار می رسانم، اتوبوس و دیگر نیازهای اولیه را انجمن طی رایزنی های خود با دانشگاه حکیم و سایر مراکز یادشده، فراهم کرده است و با جمعی 31 نفره عازم ششتمد می شویم. تنوع حضور دانشجویان از شهرهای مختلف به گونه ای است که در مسیر، بیشترین مباحث حول و حوش تعریف از شهر و دیار مربوط می شود و یا به اینکه چرا شهر سبزوار نمی خواهد باور کند داشته های فرهنگی بی شمار دارد!
داشته های بی شماری که در صورت پرداختن به آن، می تواند به بزرگترین و در همین حال به زیباترین تفرجگاه گردشگری شرق کشور تبدیل شود. حضور تاریخی در همه عرصه ها، وجود بزرگان و مشاهیر پرآوازه و خلاصه اماکنی که نمونه آن در ایران بی بدیل است.
با این همه ناگهان آسمان تیره و هرلحظه بر انبوه ابرها اضافه می شود و بروبچه های رفتگر طبیعت، بی خبر از جنب و جوش آسمان، جنب و جوش خود را در تفرجگاه زیبای جنوب سبزوار آغاز می کنند. آسمان می غرد و لهجه های مختلف بچه ها، با فرهنگ و پیشینه های متفاوت بی توجه به این چرخش آسمان از آفتاب صبحگاهی به تیرگی ابرهایی که هرلحظه با اشتهای بیشتر خود را به مقابل آفتاب می رسانند، خودنمایی می کند، آسمان می غرد و دانه های زیبا و سرد باران سروصورت رفتگران طبیعت را نوازش می دهد.
سیدهاشم موسوی نماینده دانشگاه نگران حال عمومی بروبچه هاست، اما در کمال تعجب، نزدیکی فرهنگی بروبچه های غرب کشور (سنندج، کرمانشاه و ماکو) باعث می شود شور و حال جوانان کُرد در غرب ایران زمین اینجا و در خاور ایران زمین، به خروش آید و رقص که نه پایکوبی شکرآمیز از بارش رحمت و عظمت خداوند، جلایی بدهد به کار خیر این جمع جوان و جویای عزت نام و سربلندی ایران زمین.
پایکوبی این دوستان مرا نیز وامیدارد تا در جمعشان احساس شوق کنم اما نه هنرش را دارم و نه توانش! اگرچه این بچه های باصفا سعی می کنند همراهی مرا به جمعشان بپذیرند اما هرچه هست، حس زیبایی است در این روز باشکوه ِ جمعه!
"امیرحسین آقامحمدی، سینا حیدری، جواد شابویی، هیوا احمدیان، بهروز اسماعیل زاده، آرمان محمودی، ایمان شریفی، مسعود مقیمی، افشین قاسمی، بهمن قدمی، حسین تکبیری، حسین صالح آبادی، جواد عمرانی، حسن خیرآبادی، مجتبی خسروجردی، شهناز و مهناز دیواندری، فاطمه قادری، آذر حیدری، مریم کاشفی، فاطمه امینی، بهناز خیری، مهلا آیتی، زهره ابراهیمی، نعیمه دلبری، راضیه السادات عمادی، فاطمه گودآسیایی و زهرا حسینی" همراهان راه امروز هستند که در نهایت صفا و محبت،طبیعت شهرمان را طراوت و شادابی بخشیدند.
حضور بر مزار ابن فندق، از بزرگترین چهره های نامور مورخ از دیگر برنامه های امروز بود که توجه دانشجویان غیربومی را خیلی بخود جلب کرد و بازار عکس و تصویر را نیز به طبع خود داغ و پر حرارت کرده بود.
در حاشیه برنامه امروز کاشت چند نهال زبان گنجشک در مسیر گردشگران از ابتکارات جالب توجهی بود که از سوی شهرداری ششتمد در اختیار گروه قرار گرفته بود و اجرا شد.

جواد دباغی مقدم

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد