نوشته شده توسط : مهران
 

عکس های ارسالی از بینندگان عزیز -وبلاگ سبزوارنیوزعکس های شما را منتشر می کندمنتظر فرستادن عکسهاتون  به آدرس sabzevarnews@chmail.ir ویا   M_raeesi18@yahoo.com

هستیم

 

 



:: برچسب‌ها: وبلاگ سبزوارنیوز
تاریخ انتشار : شنبه شانزدهم آذر ۱۳۹۲ |
نوشته شده توسط : مهران

مسئولان مشکلات ترافیک روستای ریوند را حل کنند


مدتی است که مسئولان راه و شهرسازی عملیات اجرایی احداث پل زیر گذر روستای ریوند را در جاده اصلی تهران - مشهد آغاز نموده که هنوز به بهره برداری نرسیده .
به خاطر احداث این پل یک باند جاده بسته شده و ترافیک در این مسیر با مشکل مواجه بوده  و تا کنون حوادث جانی ناگواری را در پی داشته است .
مسئولان باید هر چه سریعتر برای تکمیل این پل اقدام کنند.
هر چند  بهتر بود که ساخت این پل در زمان تابستان و اوج مسافرتها اجرا نشود. یک شهروند

..........................................................................

فرسودگی پیاده رو خیابان سیادتی سبزوار

متاسفانه پیاده رو خیابان سیادتی با فرسودگی روبرو شده است لذا از مسئولان شهرداری سبزوار درخواست می شود پیاده رو این خیابان را بازسازی نمایند./ یک شهروند



:: موضوعات مرتبط: حرف مردم
:: برچسب‌ها: حرف مردم, وبلاگ سبزوارنیوز
تاریخ انتشار : جمعه پانزدهم آذر ۱۳۹۲ |
نوشته شده توسط : مهران
 

10 واحد صنعتی راکد سبزوار به تولید بازگشت

 رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت سبزوار گفت: از ابتدای امسال 10 واحد صنعتی و معدنی نیمه فعال و راکد این شهرستان به چرخه تولید بازگشته اند.

علی امیدبخش  افزود: مشکل رکود این واحدهای صنعتی، کمی سرمایه در گردش، به روز نبودن خط تولید و مشکلات مدیریتی و حقوقی بود.
وی تصریح کرد: با برگزاری سه کارگروه تسهیل و رفع موانع، مشکلات این واحدهای صنعتی بررسی و نسبت به رفع آن اقدام شد.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت سبزوار گفت: سه طرح بزرگ صنعتی شامل بتن سبک، طرح بوستان الیاف پارت و کارخانه فروسیلیکومنگنز با ایجاد هزار فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم تا پایان امسال در این شهرستان به بهره برداری می رسد.
امیدبخش اظهار داشت: کارخانه فروسیلیکومنگنز سبزوار با سرمایه گذاری 800 میلیارد ریالی یک شرکت چینی ایجاد می شود که با تولید روزانه 80 تن فروسیلیکومنگنز، زمینه اشتغال 600 نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم در این واحد صنعتی فراهم می شود.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت سبزوار گفت: در سه ماهه نخست امسال 34 فقره جواز صنعتی با حجم سرمایه گذاری 414 میلیارد ریال در این شهرستان صادر شد.
سبزوار دارای 2 شهرک صنعتی است و 70 واحد صنعتی در این شهرکها فعالیت دارند.
سبزوار در 230 کیلومتری غرب مشهد واقع است.
ایرنا



:: موضوعات مرتبط: اقتصادی
:: برچسب‌ها: 10 واحد صنعتی راکد سبزوار به تولید بازگشت
تاریخ انتشار : سه شنبه دوم مرداد ۱۳۹۷ |
نوشته شده توسط : مهران
به مناسبت هفته عفاف و حجاب از زهرا صفار بانوی محجبه شرکت آب و فاضلاب سبزوار تجلیل شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب سبزوار ، این مراسم با حضور مدیر عامل ، معاونین ، مدیران ، فرمانده پایگاه مقاومت بسیج شهید هاشمی نژاد و بانوان شرکت آب و فاضلاب سبزوار ، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سبزوار و فرمانده بسیج ادارات برگزارشد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سبزوار در این مراسم با تاکید گسترش فرهنگ حجاب گفت : بحث حجاب فقط حدود به بانوان نیست بلکه آقایان نیز بایستی در رفتار و پوشش خود مسایل و حدود شرعی و اسلامی را کاملا رعایت کنند.

حسین ریاضی با اشاره به بحث فرهنگ حجاب در سطح جامعه افزود : دشمنان از این طریق می خواهند به اسلام ضربه بزنند و ما باید هوشیار باشیم تا موفق به این کار نشوند.

وی اظهار داشت : زنان جامعه اسلامی باید زندگی حضرت فاطمه (س) را الگوی خود قرار دهند و همچنین از تلاش بانوان شاغل که هم وظایف مادری و همسری و هم مسئولیت های شغلی دارند قدر دانی کرد .

 فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سبزوار گفت : فرهنگ عفاف و حجاب در میان بانوان یکی از راهبردهای اصلی دشمنان انقلاب اسلامی برای ضربه زدن به بنیان های ارزشی و اعتقادی خانواده  وجامعه ایران است .

سرهنگ مظلوم در ادامه تاثیر عفاف و حجاب در تحکیم بنیان خانواده ، تربیت فرزندان و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب مطالبی را بیان کردند .

در پایان از همکارمان با اهدا لوح تقدیر و هدایا تقدر به عمل آمد.

 شایان ذکر است : قیام خونین مردم در مسجد گوهر شاد علیه کشف حجاب به دستور رضا خان صورت گرفت روز عفاف و حجاب نام گذاری کردند .



:: موضوعات مرتبط: اجتماعی
:: برچسب‌ها: وبلاگ سبزوارنیوز, تجلیل از بانوی محجبه شرکت آبفا سبزوار
تاریخ انتشار : سه شنبه دوم مرداد ۱۳۹۷ |
نوشته شده توسط : مهران
  مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی گفت: اعتبار اشتغال روستایی این نهاد در مرحله نخست سالجاری یک هزار و260 میلیارد ریال است.
حبیب الله آسوده در مراسم معرفی مدیر جدید کمیته امداد شهر ششتمد شهرستان سبزوار افزود: اولویت پرداخت اعتبارات اشتغال فراگیر مناطق روستایی، مددجویان زیرپوشش این نهاد و در مرحله بعد سایر نیازمندان است.
وی اظهار داشت: تسهیلات اشتغال فراگیر روستایی علاوه بر فرصت مناسب برای حمایت از جوانان مشکل بیکاری و مهاجرت در روستاها را نیز از بین می برد.
وی گفت: امسال همچنین 500 میلیارد ریال منابع امدادی و 2 هزار و 260 میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای ایجاد فرصت های شغلی به کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی اختصاص یافته است.
آسوده افزود: سال گذشته از محل تسهیلات اشتغال 10 هزار و 500 طرح اشتغال اجرا شد که برای بیش از 15 هزار نفر فرصت شغلی ایجاد کرد.
وی اظهار داشت: هم اکنون بیش از 50 هزار فرزند یتیم و طرح محسنین در این استان هستند که حمایت کامل آنها نیاز به همیاری خیران و سایر دستگاههاست.
در این مراسم ابراهیم خطیب به عنوان سرپرست کمیته امداد شهر ششتمد معرفی و از زحمات احمد اکبری قدردانی شد.
کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی بیش از 350 هزار مددجو را به صورت مستقیم زیر پوشش دارد.



:: موضوعات مرتبط: اجتماعی
:: برچسب‌ها: وبلاگ سبزوارنیوز, 1260 میلیارد ریال به اشتغال روستایی خراسان رضوی اخ
تاریخ انتشار : سه شنبه دوم مرداد ۱۳۹۷ |
نوشته شده توسط : مهران

 مسئول روابط عمومی مرکز حوادث و فوریتهای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: 2سانحه رانندگی در جاده های این شهرستان 6مجروح به جا گذاشت.
سعید فکور افزود: در یکی از این حوادث، بر اثر واژگون شدن خودرو سمند در کیلومتر 70 جاده سبزوار - شاهرود چهار سرنشین آن مصدوم شدند.
وی اظهار داشت: مصدومان این حادثه پس از اقدامات اولیه درمانی با 2 دستگاه آمبولانس به بیمارستان امدادی شهید بهشتی سبزوار انتقال یافتند.
وی گفت: در حادثه دیگر نیز بر اثر واژگون شدن خودرو پژو 405 در کیلومتر 55 جاده سبزوار - بردسکن 2 نفر مجروح و با آمبولانس به بیمارستان شهید بهشتی سبزوار منتقل شدند.
مرکز اورژانس شهری و روستایی سبزوار با 29 دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، یک موتورسیکلت آمبولانس و یک فروند بالگرد فعالیت دارد.



:: موضوعات مرتبط: حوادث
:: برچسب‌ها: وبلاگ سبزوار نیوز, 2 سانحه رانندگی در سبزوار 6 مجروح داشت
تاریخ انتشار : سه شنبه دوم مرداد ۱۳۹۷ |
نوشته شده توسط : مهران
 کاروان زیارتی با عنوان 'در مسیر بندگی' برای زیارت بارگاه منور حضرت علی بن موسی الرضا (ع) عصر پنجشنبه پای پیاده از گلزار شهدای سبزوار عازم مشهد مقدس شد.
مسئول کاروان زیارتی مزبور  گفت: این کاروان در بیست و پنجمین سال پیاپی برای زیارت بارگاه منور حضرت امام رضا (ع) عازم مشهد مقدس شد.
علیرضا قوی افزود: در این کاروان 400 نفر از محبان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) حضور دارند که پس از 6 روز پیاده روی همزمان با سالروز ولادت حضرت امام رضا (ع) وارد حرم مطهر رضوی می شوند.
وی با اشاره به حضور جوانان در این کاروان میانگین سنی اعضای کاروان زیارتی را 22 سال ذکر کرد.
وی اظهار کرد: در طول مسیر کاروان برنامه های فرهنگی، سخنرانی مذهبی، بیان مسائل اخلاقی، احکام و آموزه های دینی برای زائران اجرا می شود.
وی تجلیل از شهدای روستاهایی را که محل استراحت کاروان است از جمله برنامه های ویژه این کاروان زیارتی ذکر کرد و گفت: مراسم بزرگداشت شهید 'مهدی موحد نیا' از شهدای مدافع حرم که 16 سال همراه این کاروان بود و سال گذشته در دفاع از حرم حضرت زینب (س) به شهادت رسید نیز در شهر مُلک آباد مشهد برگزار می شود.
اولین اعزام کاروان زیارتی 'در مسیر بندگی' از شهرستان سبزوار به مشهد در سال 1372 انجام شد و از آن پس اعضای این کاروان هر سال به صورت پیاده در آستانه سالروز ولادت حضرت امام رضا (ع) عازم مشهد می شوند.



:: موضوعات مرتبط: اجتماعی
:: برچسب‌ها: کاروان پیاده زائران امام رضا, ع, از سبزوار عازم مشهد شد, وبلاگ سبزوار نیوز
تاریخ انتشار : سه شنبه دوم مرداد ۱۳۹۷ |
نوشته شده توسط : مهران

جوان سبزواری ۱۰۲ بار زیر تیغ جراحی رفت/برخی مرا متکدی می خوانند


جوان سبزواری ۱۰۲ بار زیر تیغ جراحی رفتبرخی مرا متکدی می خوانند

حسن صالحی جوان ۳۴ ساله سبزواری است که بر اثر عوارض ناشی از یک عمل آپاندیس ۱۰۲ با زیر تیغ جراحی رفته است. پزشکان همچنان قادر به تشخیص درست بیماری این جوان  نیستند؛ بطوریکه تیم پزشکی برای جلوگیری از رشد غده‌های سرطانی که از پای او بیرون زده می‌شود تصمیم گرفتند که پای او را در سه نوبت متوالی قطع کنند اما همچنان بیماری ادامه دارد.

این جوان که همچنان با این عارضه دست و پنجه نرم می‌کند اظهار کرد: حدود ۱۳ سال قبل با بروز عارضه آپاندیس در بیمارستان امداد سبزوار بستری شدم و زیر تیغ جراحی رفتم. خم شدن زانوی پا همراه با درد از جمله عوارض ناشی از این عمل جراحی بود. بعد از یک هفته با تجویز پزشک ارتوپد مجدد عمل شدم که بعد از باز کردن گچ، لکه‌هایی بر روی پایم ایجاد شد. روی این لکه‌ها جوش‌های قرمز رنگی بود که به مرور زمان تبدیل به غده‌های بزرگ آبکی شد که خود به خود خونریزی می‌کردند.

جامعه پزشکی به یاری ام بیایند

وی افزود: به لحاظ مشکوک بودن نوع بیماری اولین تشخیص پزشک بعد از تصویربرداری بروز بیماری «استوملیت»، نوعی عفونت استخوانی بود. یک جراح عمومی در آن زمان با مشاهده سی‌تی‌اسکن اعلام کرد در زمان عمل آپاندیس یکی از رگ‌های سیاتیک درگیر شده و غده‌ها به همین علت بوجود آمده است. این جراح قبول کرد در صورتی که جراح آپاندیس اجازه مجدد جراحی را دهند این رگ را آزاد می‌کند تا از رشد بیماری کاسته شود اما متاسفانه دکتر اجازه جراحی مجدد را نداد.

صالحی گفت: اولین عمل جراحی برداشت غده از پای راستم در سال ۸۰  انجام شد. در این سال‌ها بعد از هر عمل، نمونه‌برداری از غده‌ها صورت می‌گیرد، اما نتیجه تشخیص ناقص است. بیماری‌های «استو سارکن» و «استولیت» از جمله این تشخیص‌ها بوده‌اند که در مجموع همه نشان‌دهنده یک نوع غده سرطانی بدخیم هستند.

تیم پزشکی برای جلوگیری از رشد روز افزون غده‌ها تصمیم به قطع پای راستم از  ناحیه زیر زانو گرفتند اما  بعد از شش ماه مجدد از محل قطعی غده‌ها ظاهر شداین بیمار سبزواری ادامه داد: به لحاظ اینکه از جراحی‌های متعدد در هشت سال هیچ نتیجه‌ای گرفته نمی‌شد، تیم پزشکی برای جلوگیری از رشد روز افزون غده‌ها تصمیم به قطع پای راستم از  ناحیه زیر زانو گرفتند اما  بعد از شش ماه مجدد از محل قطعی غده‌ها ظاهر شد.

صالحی عنوان کرد: وخیم شدن اوضاع بیماری که فقط عضو پا را درگیر خود ساخته در برخی ماه‌ها سبب می‌شد تا در یک هفته سه بار جراحی شوم. تاکنون به امید اینکه این بار از شر این بیماری خلاص می‌شوم  ۱۰۲ بار به اتاق عمل رفته‌ام اما بعد از مدت زمانی مجدد غده‌ها سرباز و عفونت می‌کنند.

وی در ادامه گفت: به خاطر اینکه این عضو بدنم بارها مورد جراحی قرار گرفته بود، پزشکان محل مورد نظر را برای ترمیم مجدد محل زخم بخیه نمی‌زدند و برای جلوگیری از خونریزی شدید از حجم زیادی پانسمان استفاده می‌کنند که این خونریزی ممکن است تا سه سال همچنان ادامه‌دار باشد.

این جوان بیمار افزود: با تشخیص مجدد تیم پزشکی برای دومین بار پا را از محل زانو قطع کردند اما بعد از مدتی بیماری بدخیم شد. اندازه غده‌ها به اندازه یک سیب می‌رسید و در نهایت پا را از ناحیه مفصل قطع کردند. در سومین بار از قطع پایم که دو سال قبل اتفاق افتاد یکی از پزشکان اعلام کرد که تیم پزشکی ایران در تشخیص این بیماری ناتوان است و شما در نهایت باید به مراکز درمانی خارج از کشور مراجعه کنید.

به خاطر اینکه این عضو بدنم بارها مورد جراحی قرار گرفته بود، پزشکان محل مورد نظر را برای ترمیم مجدد محل زخم بخیه نمی‌زدند و برای جلوگیری از خونریزی شدید از حجم زیادی پانسمان استفاده می‌کنند که این خونریزی ممکن است تا سه سال همچنان ادامه‌دار باشد

صالحی ادامه داد: این بیماری نه تنها  مرا به لحاظ جسمی ناتوان کرد بلکه دخترم نیز قربانی بیماری من شد. در اولین عمل قطع عضو که در بیمارستان امام زمان(عج) در طرقبه شاندیز انجام شد، همراهیانم همسر و دختر چهار ساله‌ام بودند. زمانی که داخل اتاق عمل بودم عضو قطع شده را برای دفن به همسرم تحویل می‌دهند و دخترم که در این لحظه شاهد بر اوضاع بوده در نهایت دچار شوک عصبی می شود. هم اکنون دخترم ۱۵ سال سن دارد که به بیماری پانکراس گرفتار شده است.

وی در ادامه به بی‌مهری مسئولان که رفتار ناخوشایندی در برخورد با او دارند، اشاره کرد و گفت:  در سن ۳۴ سالگی دو فرزند دارم، قبل از بروز این بیماری در پمپ بنزین کار می‌کردم که با شدت جراحات و سه بار قطع یک عضو، پزشک کار کردن را برایم ممنوع کرد. علاوه بر هزینه‌های دارویی خودم و دخترم که ماهیانه ۵۰۰ هزار تومان می‌شود، هزینه‌های جاری زندگی نیز دارم که با این وضعیت تهیه این مخارج از عهده من خارج شده، هر چند خیرین در این سال‌ها من و خانواده‌ام را از یاد نبرده‌اند اما با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنیم.

مرا متکدی می‌خوانند

صالحی افزود: برای رسیدگی به اوضاع بیماری و هزینه‌های هنگفتی که دارم مجبور به حضور در تمامی ادارات هستم. از کسانی گله‌مندم که به جای مرهم گذاشتن بر روی زخمم نمک بر آن می‌پاشند و در نهایت سنگدلی با من رفتار می‌کنند و مرا متکدی می‌خوانند. مسئولی که درد دغدغه مردم را نداشته باشد، بر هر مسندی بنشیند حق الناس کرده است.

وی یادآور شد: کار کردن که از عهده خودم خارج است اما درخواست شغلی برای همسرم دارم تا در تامین هزینه‌های جاری زندگی و حتی درمانی از کسی کمک نگیرم اما انجام نشد.مهر

وی همچنین درسال 92 در گفت وگو با خبرنگار جمهوری اسلامی اظهار کرد: 15 سال پیش پس از یک عمل آپاندیس به این بیماری مبتلا شدم به طوری که روی پای راستم غده هایی کوچک ایجاد شده و سپس این غده ها به زحم مبدل می شود.
وی با اظهار اینکه دو ماه پیش برای نود و ششمین بار مورد عمل جراحی قرار گرفتم ،گفت: پس از ایجاد ضایعات مکرر روی پایم در هفتادمین عمل جراحی پای راستم را از زیر زانو قطع کردند و پس از یک سال و سه ماه که زخم ها ادامه داشت دو باره پا را از بالای زانو قطع کردند.
وی با بیان اینکه با آنکه پای راستم قطع شده ولی هنوز سیر بیماری ادامه دارد ، افزود : واقعا مستاصل شده ام به بیش از 15 پزشک در سبزوار ، مشهد و تهران مراجعه کرده ام ولی فایده ای ندارد.
این شهروند سبزواری گفت :وزیر سابق بهداشت و درمان در سفر به سبزوار برای کمک قول هایی دادند ولی پس از پیگیری مکرر من کاری انجام نشد .
وی با بیان اینکه متاهل و دارای دو فرزند است ،گفت : قبلا کارم در پمپ بنزین بود ولی پس از این بیماری دیگر توانایی ادامه کار را نداشتم و اکنون علاوه بر بیماری بیکار هم شده ام.
صالحی به هزینه های اعمال جراحی ، مراجعات متعدد به پزشک ، خرید دارو و غیره اشاره کرد و گفت : ماهیانه 10 میلیون ریال هزینه پزشکی می پردازم که برای من که شغلی هم ندارم هزینه بالایی است.
وی از مسوولان و همچنین خیران برای هزینه های پزشکی خود کمک خواست و گفت : از یک طرف درد بیماری و هزینه های آن و از طرف دیگر نداشتن شغل و منبع درآمد واقعا زندگی را برایم من و خانواده ام مشکل کرده است.
یک متخصص جراحی عمومی در سبزوار که وی را برای مدتی تحت مداوا داشته در گفت و گو با ایرنا گفت : ایشان پس از عمل جراحی قطع پایش، برای درمان آبسه های پایش پیش من آمدند اطلاع دقیقی در مورد بیماری او ندارم .
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در مورد مشکلات این بیمار در گفت و گو با ایرنا گفت : با اینکه پای راست ایشان دو بار قطع شده ولی متاسفانه باز هم سیر بیماری و زخم های ایجاد شده ادامه دارد .
مهدی بازقندی با بیان اینکه ما هر گونه همکاری را در سطح بیمارستان های تابعه با ایشان داشته ایم ،اظهار کرد : متاسفانه سطح درمانی در سبزوار برای ایشان جوابگو نیست.
وی با اشاره به پیگیری های انجام شده برای درمان این بیمار ادامه داد : در سطح وزارتی هم صحبت شده و قرار شده مدارک و مستندات جمع آوری و ایشان به تهران مراجعه کند.
وی با اشاره به ضرورت تشکیل تیم پزشکی تخصصی و فوق تخصصی برای این بیمار گفت : ما هم همکاری لازم را با ایشان داشته و خواهیم داشت .



:: موضوعات مرتبط: اجتماعی
:: برچسب‌ها: جوان سبزواری ۱۰۲ بار زیر تیغ جراحی رفت, برخی مرا متکدی می خوانند
تاریخ انتشار : چهارشنبه نوزدهم آبان ۱۳۹۵ |