ششتمد در رسانه ها

جدیدترین اخبار شهر ششتمد در رسانه های محلی و کشوری

ششتمد در رسانه ها

جدیدترین اخبار شهر ششتمد در رسانه های محلی و کشوری

امام جمعه ششتمد:

امام حسین (ع) در دعای عرفه یک دوره عرفان عملی به ما تعلیم می دهد


امام حسین ع در دعای عرفه یک دوره عرفان عملی به ما تعلیم می دهد  امام جمعه ششتمد گفت :حضرت سیدالشهدا (ع) در دعای عرفه یک دوره عرفان عملی را به ما تعلیم داده است.

به گزارش سبزوارپیام، حجت الاسلام و المسلمین رمضانعلی ثباتی مقدم روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : دعای عرفه یک دوره معارف دینی است و اگر کسی دنبال عرفان حقیقی می گردد تمام مضامین عرفانی در این دعا نهفته است.
وی با اشاره به مضامین بالای دعای عرفه، افزود: در این دعا نعمت های خدا و در مقابل گناه ، غفلت و نافرمانی بنده بازگو می شود.
وی با اشاره به تضرع و زاری انسان به درگاه خداوند برای آمرزش گناهان ادامه داد : پس از آن در این دعا آمده است خداوندا من چگونه با این همه گناه و با این اعضای آلوده به گناه، به تو روکنم .
امام جمعه ششتمد اظهار داشت : در این دعا انسان متوجه نعمت های خدا می شود و اینکه ما انسان ها در مقابل این نعمت ها چه کرده ایم.
وی با اشاره به احادیث و روایات به نعمت روزی دادن به انسان از طرف پروردگار اشاره کرد و گفت : در روایت داریم خداوندی که انسان را در رحم مادر ، زمان تولد و از شیر گرفتن طفلی که توانایی هیچ کاری را نداشت روزی و آرامش را به او عطا کرد در بقیه مراحل عمر انسان هم روزی او را می دهد زیرا خداوند روزی انسان ها را تضمین کرده است .
وی بیان کرد : در روز عرفه بایستی فرازهای این دعا برای همه بویژه نسل جوان جامعه ترجمه و توضیح داده شود تا آن پیوند مطلوبی که در این دعا بین بنده و قدرت لایزال الهی برقراراست، انجام پذیرد.
حجت الاسلام ثباتی مقدم گفت : اگر دعای عرفه با دقت و حال خوانده شود و آن پیوند مطلوب در این دعا برقرار شود نتایج بسیار ارزشمندی را بر زندگی انسان می گذارد. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد