ششتمد در رسانه ها

جدیدترین اخبار شهر ششتمد در رسانه های محلی و کشوری

ششتمد در رسانه ها

جدیدترین اخبار شهر ششتمد در رسانه های محلی و کشوری

ایرنا نوشت:

 
 
ششتمد،سبزوار– امام جمعه ششتمد گفت :حضرت سیدالشهدا (ع) در دعای عرفه یک دوره عرفان عملی را به ما تعلیم داده است.

حجت الاسلام و المسلمین رمضانعلی ثباتی مقدم روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : دعای عرفه یک دوره معارف دینی است و اگر کسی دنبال عرفان حقیقی می گردد تمام مضامین عرفانی در این دعا نهفته است.
وی با اشاره به مضامین بالای دعای عرفه، افزود: در این دعا نعمت های خدا و در مقابل گناه ، غفلت و نافرمانی بنده بازگو می شود.
وی با اشاره به تضرع و زاری انسان به درگاه خداوند برای آمرزش گناهان ادامه داد : پس از آن در این دعا آمده است خداوندا من چگونه با این همه گناه و با این اعضای آلوده به گناه، به تو روکنم .
امام جمعه ششتمد اظهار داشت : در این دعا انسان متوجه نعمت های خدا می شود و اینکه ما انسان ها در مقابل این نعمت ها چه کرده ایم.
وی با اشاره به احادیث و روایات به نعمت روزی دادن به انسان از طرف پروردگار اشاره کرد و گفت : در روایت داریم خداوندی که انسان را در رحم مادر ، زمان تولد و از شیر گرفتن طفلی که توانایی هیچ کاری را نداشت روزی و آرامش را به او عطا کرد در بقیه مراحل عمر انسان هم روزی او را می دهد زیرا خداوند روزی انسان ها را تضمین کرده است .
وی بیان کرد : در روز عرفه بایستی فرازهای این دعا برای همه بویژه نسل جوان جامعه ترجمه و توضیح داده شود تا آن پیوند مطلوبی که در این دعا بین بنده و قدرت لایزال الهی برقراراست، انجام پذیرد.
حجت الاسلام ثباتی مقدم گفت : اگر دعای عرفه با دقت و حال خوانده شود و آن پیوند مطلوب در این دعا برقرار شود نتایج بسیار ارزشمندی را بر زندگی انسان می گذارد.  

حضرت سیدالشهدا (ع) در دعای عرفه یک دوره عرفان عملی را به ما تعلیم داده است.  
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد