ششتمد در رسانه ها

جدیدترین اخبار شهر ششتمد در رسانه های محلی و کشوری

ششتمد در رسانه ها

جدیدترین اخبار شهر ششتمد در رسانه های محلی و کشوری

سلام سربدار نوشت:

اولین خانه سلامت شرق کشور در ششتمد راه اندازی می شود
سه شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۰۲:۱۰
 
شهردار ششتمد از احداث اولین خانه سلامت شرق کشور در این بخش خبر داد.
به گزارش "سلام سربدار" به نقل از بصیر، حمید رضا داورزنی در نشست خبری که به همت انجمن صنفی خبرنگاران شهرستان سبزوار تشکیل شد گفت: با پیگیری های توافقی که با مدیرکل وزارت علوم و شهرداری ششتمد برای احداث این خانه سلامت انجام مقرر شد تا شهرداری فضایی را در این رابطه تخصیص دهد.

وی افزود: بهداشت عمومی از حوزه های کاری شهرداری است که به دلیل عدم حضور بخش دولتی در این بخش شهرداری به عنوان بخش نیمه دولتی پرنگ تر وارد این جریان شده است.

شهردار ششتمد از استقرار اولین داروخانه در این بخش پس از مدت ها خبر داد و خاطرنشان کرد: با پیگیریهای انجام شده ۶ پزشک متخصص به صورت نیمه ثابت و یک پزشک عمومی به صورت ثابت در این بخش مستقر می شوند.

وی با اشاره به توسعه فضای سبز بخش ششتمد اضافه کرد: ۲ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی به شهرداری واگذار می شود که در مرحله گرفتن سند می باشد.

وی ادامه داد: احداث پارک محله در ۳ نقطه بخش و احداث پارک ۲ هکتاری تحت عنوان «بام ششتمد » در دستور کار قرار دارد.

این مسئول افزود: سنگ فرش بیش از ۲۵۰ متر مربع در محل آرامگاه بیهقی و تملک ۳ هکتار زمین برای حوزه توریستی رودخانه در این بخش در دستور کار قرار دارد که تا پایان سال ۵۰ درصد کار انجام می شود.

وی با اشاره به توسعه آرامگاه بیهقی تصریح کرد: متاسفانه در این بخش شاهد عدم همکاری اداره میراث فرهنگی شهرستان سبزوار با شهرداری هستیم و بودجه ای که قرار بود در این زمینه هزینه شود توسط استان در محل دیگری هزینه شده است.

وی افزود: امیدواریم در آینده شاهد همکاری روز افزون ادارات مربوطه در راه توسعه محیطی آرامگاه بیهقی باشیم و این مکان را به یک فضای توریستی و تفرجگاهی تبدیل کنیم.

شهردار ششتمد با اشاره عدم فروش تراکم توسط شهرداری برای ساخت و ساز در حوزه شهر گفت: شهرداری ششتمد به هیچ عنوان فروش تراکم در حوزه شهری را در دستور کار خود ندارد. و در نهایت احداث ساختمان در زمین ۲۵۰ متر مربع و با احداث فقط دوطبقه امکان پذیر می باشد.

وی ادامه داد: فروش تراکم و ساخت بی رویه ساختمان باعث از بین رفتن بافت اسلامی و سنتی شهر می شود.

مهندس داورزنی با اشاره به وجود بافت باستانی در منطقه ششتمد گفت: این بافت ها در جزءآثار باستانی و ملی می باشد که ثبت ملی شده اند و شهرداری برای حراست از آنها اجازه ساخت و ساز در این زمینه را نمی دهد.

وی با بیان اینکه شهرداری ششتمد دارای اتاق بحران می باشد یاد آورشد: با توجه به نیاز مبرم سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ششتمد به تجهیزات روز مکاتباتی را با وزارت کشور داشته ایم که متاسفانه با وجود نیاز مبرم شهر به این تجهیزات هنوز تخصیصی در این رابطه نداشته ایم.

وی در ارتباط با توسعه فرهنگی شهر ششتمد گفت: برای توسعه فرهنگی این شهر اقدام به جذب سرمایه گذار و حضور بخش خصوصی در این زمینه کرده ایم و امیدواریم با وجود موانع بخش خصوصی در این مقوله ورود پیدا کند.

وی افزود : طرح هایی برای توسعه فرهنگی و توریستی شهر در شهرداری پیش بینی شده است که با مشارکت شهرداری، بخش خصوصی و سازمان همیاری های استان در حال اجرا می باشد.

وی در ارتباط تخریب اطراف رودخانه تاریخی شهر ششتمد عنوان کرد: با هماهنگی های صورت گرفته با ادارات راه و شهرسازی، منابع طبیعی و شهرداری در جلسات کمیسیون ماده ۱۰۰ این پرونده های متجاوزین به حریم رودخانه بررسی و جریمه لازم صورت می گیرد.

شهردار ششتمد در ارتباط با بودجه این شهرداری گفت: بودجه مصوب شهرداری ششتمد مبلغ ۱۱میلیارد و ۱۲۹میلیون و ۶۸۰ هزار ریال می باشد که نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد