ششتمد در رسانه ها

جدیدترین اخبار شهر ششتمد در رسانه های محلی و کشوری

ششتمد در رسانه ها

جدیدترین اخبار شهر ششتمد در رسانه های محلی و کشوری

سبزوار نیوز نوشت:


رئیس اداره آموزش و پرورش ششتمد :
علیرغم پذیرش 60درصد دانش آموزان منطقه در خوابگاه ها ، بالابردن ظرفیت خوابگاه ها یکی از اولویت های آموزش و پرورش ششتمد است.

رئیس آموزش و پرورش ششتمد در جمع خبرنگاران گفت: تعلیم و تربیت دو مقوله ای است که از هم جدا قلمداد نمی شود.

مرتضی زییایی افزود: تعلیم وتربیت در ایران اسلامی در قالب نظام آموزش و پرورش به خوبی دیده شده و طبق سند تحول بنیادین نیز دانش آموزان بایستی به حیات طیبه برسند و منظور از حیات طیبه آنست که در قرآن کریم به آن سفارش شده است.

وی ادامه داد: نگاه ما در آموزش و پرورش تحقق فرمایشات و منویات مقام معظم رهبری است و خوشبختانه ملت ایران در انتخابات گذشته حماسه سیاسی را به خوبی رقم زدند و اما در حوزه حماسه اقتصادی فعالیتهایی را در برنامه کاری خود قرار داده ایم که خارج شدن 15% نیروها از منطقه و ورود 8% از جمله اولین اقدامات در این حوزه می باشد.

رئیس اداره آموزش و پرورش ششتمد اظهارداشت: 60درصد سهم پرداختی حق التدریسی


زیبایی گفت: برنامه درسی همه کلاس ها بصورت کامل از هفته اول مهرماه اجراء شده و دانش آموزان طبق برنامه کلاسی در مدارس حاضر شده اند.ها امسال در این اداره کاهش یافته و خوشبختانه با تلاش و برنامه ریزی همکاران امسال کلاس بدون معلم نداریم و همه همکاران با قوت به کار خود ادامه می دهند.

وی افزود: ظرفیت خوابگاه های منطقه امسال 10% کاهش یافته است اما اداره آموزش و پرورش ششتمد با تلاش و جذب خیرین توانسته است ظرفیت سال گذشته خود را حفظ کند و اکنون 60% دانش آموزان تحت پوشش در خوابگاهها مستقر هستند.

رئیس اداره آموزش و پرورش ششتمد به مساعدت خیرین اشاره کرد و گفت: خیر کشوری آقای مصلی نژاد مساعدت خوبی به خوابگاه هنرستان طالقانی داشته اند و این مهم باعث حفظ ظرفیت خوابگاه شده است.

زیبایی یادآور شد: ارتباطی با بنیاد برکت داشته ایم و این بنیاد که زیر نظر دفتر مقام معظم رهبری فعالیت می کند مقرر شده پروژه ای را در ششتمد اجرا نماید.

وی گفت: به دلیل پراکندگی منطقه نیاز مبرم به افزایش سهمیه خوابگاهی توسط اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی است .

رئیس اداره آموزش و پرورش اظهار داشت: وضعیت خوابگاه بصورت نسبی خوب است اما عالی نیست و نیازمند تجهیزات ویژه می باشیم و کمک خیرین را می طلبد.

زیبایی ادامه داد: مرکزیت خوابگاهها در شهر ششتمد است و خوابگاهی هم در روستای شامکان دایر می باشد.

وی تصریح کرد: دانش آموزان که از خوابگاه محروم هستند با سرویس بین روستائی تردد می نمایند که مشکل تردد دانش آموزان را با تعامل با اولیاء مرتفع ساخته ایم.

رئیس اداره آموزش و پرورش ششتمد افزود: نیاز فعلی دانش آموزان منطقه بالا بردن ظرفیت پذیرش در خوابگاه ها می باشد.

دبیر شورای آموزش وپرورش ششتمد گفت: آموزش و پرورش هر شهرستان اتاق فکر یک شهرستان محسوب می شود و ظرفیت آموزش و پرورش در ششتمد بالاست و نخبه ترین نیروها در این منطقه فعالیت می کنند.

وی افزود: ما چالش پیش روی سایر در ادارات مشابه در خصوص نیروی انسانی را نداریم و به لحاظ مدرک تحصیلی 25% همکاران در این منطقه دارای مدرک کارشناسی ارشد هستند.

رئیس اداره آموزش و پرورش ششتمد گفت: پراکندگی منطقه یکی از مشکلات ماست و سازماندهی و خدمات رسانی را با مشکل مواجه کرده است و این مهم نگاه ویژه مسئولین استانی به این خطه را می طلبد.

زیبایی اظهار داشت: اما پراکندگی و تردد 100کیلومتری مشکل رفت و آمد فرهنگیان به ششتمد را بسیار سخت نموده است ولی این موضوع مانع از برگزاری کلاس ها نشده و کلاس درس در ساعت مقرر آن دایر شده است.

چهارمین رئیس اداره آموزش و پرورش ششتمد گفت: مسئولین قبلی اداره آموزش و پرورش در این منطقه برنامه ریزی خوبی داشته اند و ادامه این برنامه ها بهمراه رفع نقاط ضعف احتمالی و برنامه های جدید در دستور کار همکاران قرار گرفته است.

زیبایی به رتبه های برتر حوزه پرورشی اشاره کرد و گفت: رتبه اول کشوری در حوزه پرورشی را داشته ایم و 7 نفر رتبه زیر هزار در کنکور سراسری کسب کرده اند اما ما به خودمان نمره 15 می دهیم تا تلاش کنیم این نمره را افزایش دهیم .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد