ششتمد در رسانه ها

جدیدترین اخبار شهر ششتمد در رسانه های محلی و کشوری

ششتمد در رسانه ها

جدیدترین اخبار شهر ششتمد در رسانه های محلی و کشوری

ایسنا نوشت:

تاسیس 5 شهرستان جدید طی 5 سال در منطقه سبزوار؛
محسنی‌ثانی خبر داد:
بخش «ششتمد» سبزوار، شهرستان می‌شود

شهرستان‌ها  15:1:38 1392/05/10
925-11290-5 کد خبر
RSS :: پرینت

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی از ارتقای بخش «ششتمد» حوزه انتخابیه خود به شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)ـ منطقه خراسان، محمدرضا محسنی‌ثانی امروز در جمع خبرنگاران شهرستان سبزوار، با اشاره به پیگیری‌های مستمر در طول دو سال گذشته در این خصوص افزود: مصوبه رسمی شهرستان شدن «ششتمد» سرانجام در آخرین جلسه کاری دولت دهم در استان خراسان رضوی ابلاغ شد.

وی ادامه داد: بدین ترتیب پنجمین شهرستان تازه تاسیس منطقه سبزوار که در 5 سال اخیر از بخش به شهرستان ارتقا یافته است، در نقشه تقسیمات سیاسی خراسان رضوی جای گرفت.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، شهرستان شدن بخش «ششتمد» سبزوار را پروژه‌ای طولانی مدت خواند و عنوان کرد: این امر از اواخر عمر مجلس هشتم مدنظر نمایندگان سبزوار و سایر مسوولان و دلسوزان محلی قرار گرفته بود.

وی خاطرنشان کرد: سرانجام با همه پیگیری‌های انجام شده، استانداردهای مورد نیاز برای شهرستان شدن این بخش در دو سال گذشته فراهم شد و طبق وعده‌های قبلی «ششتمد» در آخرین روزهای عمر دولت دهم به شهرستان ارتقاء یافت.

محسنی‌ثانی به توانمندی‌های تاریخی، فرهنگی و اقتصادی فراوان این شهرستان تازه تاسیس اشاره کرد و افزود: «ششتمد» با وجود این ظرفیت‌ها به دلایل مختلف در طول چند سال اخیر به منطقه‌ای محروم تبدیل شده بود که بیکاری و مهاجرت جوانان از روستا به شهرهای بزرگ از جمله بزرگترین معضلات این بخش محسوب می‌شد.

وی افزایش بودجه اداری این منطقه و دریافت رسیدگی‌های اداری و سیاسی بیشتر را از اهداف اصلی نمایندگان و سایر مسوولان اجرایی و دلسوزان محلی جهت پیگیری در دو سال اخیر برای ارتقای این بخش دانست.

رییس کمیته امنیت مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان این‌که منطقه سبزوار در 5 سال اخیر مسیر خوبی را در زمینه تقسیمات سیاسی طی کرده است، گفت: به طور میانگین هر سال یک شهرستان مستقل در این منطقه تاسیس شده است.

وی خاطرنشان کرد: بدین ترتیب سبزوار هم اکنون رکورددار تقسیمات سیاسی در کشور است.

محسنی‌ثانی تقسیمات سیاسی را مساله‌ای حساس عنوان کرد و افزود: در بسیاری از مواقع ارتقای یک روستا به شهر، یک دهستان به بخش یا یک بخش به شهرستان با واکنش‌های تند اعتراضی در مردم مناطق همجوار مواجه می‌شود به طوری که روند تقسیمات سیاسی در برخی مناطق بسیار کند و یا کاملاً متوقف می‌شود.

وی وحدت و همدلی میان مردم بخش‌های مختلف و مسوولان سبزوار بزرگ را مثال زدنی توصیف کرد و گفت: تاسیس 5 شهرستان جدید در طول 5سال و در کمال آرامش نشان‌دهنده بلوغ بالای سیاسی مردم و تدبیرمناسب مسوولان امر است.

گفتنی است؛ شهرستان‌های «جوین»، «جغتای»، «خوشاب»، «داورزن» و «ششتمد»، 5 شهرستان جدیدی هستند که از سال 87 تاکنون در منطقه سبزوار تاسیس شده‌اند.

شهرستان شدن «داورزن» و «ششتمد» جزو مصوبات آخرین سفر استانی رییس جمهور و کابینه وی به استان خراسان رضوی در اردیبهشت 91 بود. مدتی بعد در بهمن 91 شهرستان شدن «داورزن» به طور رسمی ابلاغ شد و اینک در آخرین روزهای عمر دولت دهم پروژه شهرستان شدن «ششتمد» نیز به سرانجام رسید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد