ششتمد در رسانه ها

جدیدترین اخبار شهر ششتمد در رسانه های محلی و کشوری

ششتمد در رسانه ها

جدیدترین اخبار شهر ششتمد در رسانه های محلی و کشوری

سلام سربدار نوشت:


مسئولان ششتمد به فکر آینده این شهر باشند! 
 
سه شنبه ۸ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۱۶
 
مسئولین بومی شهر باید درک کنند که آینده ی شهر ششتمد و گردشگری و صعنت توریسم شهر در سالهای آتی بسیار محتاج این آثار می باشد و حفظ و نگهداری آن جز اولویت هاست.
چند وقت پیش محدوده وسیع جلو آرامگاه بیهق ششتمد گچ ریزی شده بود و حکایت از انجام طرحی بزرگ میداد طرحی که شامل ایجاد پارک و میدان و.. در این محدوده می شد اما از آنجا که این روزها در هیچ جای شهر شاهد کار کارشناسی درست(به معنای واقعی) نیستیم بیم آن می رفت که این طرح نیز هزینه های زیادی برای میراث فرهنگی ایجاد کند.

در صورتی که واقعا کار کارشناسی نشده باشد اولین مشکل آن می تواند به فرو ریختن دیوارهای حوض مرغ بیانجامد که توسط لرزه های حضور ماشین های سنگین به راحتی امکان پذیر خواهد شد.

هر چند این طرح توسط سازمان میراث فرهنگی متوقف گردید ولی حداقل انتظارمان از مسئولین شهری این است که تا جایی که می توانند از اقدام های اینچنینی در محدوده ی بیهق و اطراف آن پرهیز کرده و یا اگر قصد توسعه ی آرامگاه بیهق را دارند حتما تمام زاویه های طرح مورد نظر را بررسی کنند و از همه مهمتر با سازمان میراث فرهنگی نیز هماهنگ باشند زیرا اندک حادثه برای آثار باستانی شهر به هیچ وجه قابل جبران نیست.

در همین راستا از ادارات محترم آب و گاز و تلفن نیز خواهشمندیم در این مناطق با احتیاط بیشتری عمل کرده و حتی الامکان در مورد استفاده از وسایل سنگین و یا دستگاههای با لرزه های زیاد در این مناطق تجدید نظر کرده و تا جایی که می توانند با میراث فرهنگی همکاری های لازم را داشته باشند.

هر گونه حفر کانال، چاه و غیره در محدوده های قدیمی شهر می تواند ضرری جبران ناپذیر به تاریخ و شناسنامه ی شهر ششتمد وارد کند و شاید این برای پیمانکاران محترم ادارات مهم نباشد اما مسئولین بومی شهر باید درک کنند که آینده ی شهر ششتمد و گردشگری و صعنت توریسم شهر در سالهای آتی بسیار محتاج این آثار می باشد و حفظ و نگهداری آن جز اولویت هاست.

در طرح هایی که برای توسعه ی آرامگاه در نظر گرفته می شود باید بسیار محتاط تر عمل کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد