ششتمد در رسانه ها

جدیدترین اخبار شهر ششتمد در رسانه های محلی و کشوری

ششتمد در رسانه ها

جدیدترین اخبار شهر ششتمد در رسانه های محلی و کشوری

خبرگزاری فارس نوشت:

مدیر جهاد کشاورزی ششتمد خبر داد
افزایش سطح زیر کشت پسته در منطقه ششتمد به 1500 هکتار


نسخه چاپیارسال به دوستان

مدیر جهاد کشاورزی بخش ششتمد گفت: با توجه به رشد کاشت محصول پسته در این منطقه، پیش‌بینی می‌شود که سطح زیرکشت منطقه از هزار هکتار به هزار و 500 هکتار افزایش یابد.

خبرگزاری فارس: افزایش سطح زیر کشت پسته در منطقه ششتمد به 1500 هکتار

به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار، محمدعلی معتمدی‌کیا صبح امروز در نشست اعضای انجمن صنفی خبرنگاران سبزوار با مسئولان بخش ششتمد در محل بخشداری ششتمد با اشاره به کمبودهای بخش کشاورزی در منطقه اظهار داشت: نوع کشت در این منطقه به سمت کشت دیم و محصولاتی مانند پسته، بادام و زعفران می‌رود.

وی ادامه داد: با توجه به رشد کاشت محصول پسته در این منطقه، پیش‌بینی می‌شود که سطح زیرکشت منطقه از هزار هکتار به یک‌هزار و 500 هکتار افزایش یابد.

وی در ارتباط با کانال کشی آب در حوزه کشاورزی خاطرنشان کرد: 70 درصد منابع آبی کانال کشی و لوله‌گذاری شده است و کشاورزان باید از آبیاری تحت فشار در منطقه استفاده کنند.

مدیر جهاد کشاورزی بخش ششتمد با اشاره به مشکلات این بخش در حوزه کشتار دام تصریح کرد: نبود یک کشتارگاه صنعتی یا سنتی کشتار دام در منطقه، سبب انتقال بیماری‌های مشترک انسان و حیوان می‌شود.

وی افزود: بزرگترین مرغداری تولید جوجه و مرغ مادر در منطقه در بخش ششتمد است.

معتمدی‌کیا با انتقاد از عدم همکاری مناسب شرکت‌های بیمه‌گر در پرداخت به موقع حق کشاورزان آسیب دیده گفت: متاسفانه شرکت‌های بیمه‌گر در این زمینه بسیار ضعیف عمل می‌کنند و کارشناسان بیمه بعد از دو یا سه ماه پس از بروز آسیب برای کارشناسی مزارع می‌آیند و در پرداخت حق کشاورز اجحاف می‌شود، چراکه اثرات آسیب از بین رفته و کارشناس چیزی مشاهده نمی‌کنند.

وی در ارتباط با بحث احداث گلخانه در این منطقه اضافه کرد: یکی از پروژه‌های موفق که تحت حمایت وزارت جهاد کشاورزی بوده، احداث گلخانه‌ها است و ما از تمام کسانی‌ که برای احداث گلخانه در منطقه فعالیت می‌کنند استقبال می‌کنیم؛ نیاز منطقه ششتمد به این گلخانه‌ها بسیار زیاد است.

* 1900 مددجو تحت پوشش کمیته امداد ششتمد هستند

سیدمهدی علوی، رئیس اداره کمیته امداد امام خمینی بخش ششتمد نیز در ادامه این نشست اظهار داشت: بیش از یک‌هزار و 900 مددجو تحت پوشش کمیته امداد در بخش ششتمد هستند.

وی با اشاره به سیاست اقتصادی کمیته امداد امام خمینی در ارتباط با ایجاد اشتغال برای مددجویان افزود: رویکرد این اداره خوداتکایی و خود اشتغالی برای خانواده‌هاست و با ایجاد کلینیک مشاوره شغلی سعی می‌شود تا مددجو به سمت اشتغال برود.

وی ادامه داد: در بحث اشتغال 272 مورد جذب اعتبار داشتیم و به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

علوی با اشاره به ایجاد مسکن برای خانواده‌های مددجو خاطرنشان کرد: فعالیت‌هایی در غالب مسکن مددجویی به صورت رایگان در اختیار مددجویان قرار می‌گرفت، اما اکنون احداث این خانه‌ها از طریق تسهیلات بانکی است و کار به مددجویان واگذار می‌شود و آنها از طریق باز پرداخت اقساط با بهره چهار درصد به بانک عامل بازگردانده می‌شود.

وی با اشاره به تامین جهیزیه برای خانواده‌های مددجو، یادآور شد: تعداد 60 مورد جهیزیه برای خانواده‌های مددجو تامین شده است که تعداد 100 مورد نیز در نوبت است.

47 درصد از دانش آموزان ششتمد در کنکور موفق شده‌اند

حسن خیرخواه، معاون آموزشی آموزش و پرورش بخش ششتمد نیز در ادامه این نشست اظهار داشت: 47 درصد از دانش آموزان ششتمد در 47 درصد رشته‌های روزانه دولتی کنکور موفق شده‌اند.

وی با اشاره به تعداد مدارس موجود در بخش ششتمد افزود: بالغ بر 90 باب آموزشگاه در سطح بخش و روستاهای آن داریم و چهار هزار و 600 دانش آموز در سه حوزه ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان در این مدارس تحصیل می‌کنند.

وی با اشاره به حضور دانش آموزان این بخش در جشنواره خوارزمی، تصریح کرد: دانش آموزان ما با شرکت در این آزمون‌ها توانسته‌اند به رتبه‌های برتر دست یابند.

وی بیان اینکه جهت‌دادن به تحصیل دانش‌آموزان در رشته کار و دانش از مطالبات مقام معظم رهبری است، یادآور شد: 50 درصد دانش‌آموزان این بخش در حوزه کار و دانش تحصیل می‌کنند و مابقی در رشته‌های نظری مشغول به تحصیل هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد