ششتمد در رسانه ها

جدیدترین اخبار شهر ششتمد در رسانه های محلی و کشوری

ششتمد در رسانه ها

جدیدترین اخبار شهر ششتمد در رسانه های محلی و کشوری

خبرگزاری فارس نوشت:

تا پیش از اتمام دولت دهم
مصوبه شهرستان ‌شدن «ششتمد» ابلاغ می‎شود

بخشدار ششتمد گفت: براساس دستور معاون اول رئیس‌جمهور و پیگیری‌های نمایندگان مجلس، ابلاغ مصوبه شهرستان‌شدن ششتمد تا قبل از اتمام دولت دهم صورت می‌پذیرد.

خبرگزاری فارس: مصوبه شهرستان ‌شدن «ششتمد» ابلاغ می‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار، علیرضا عبداللهی صبح امروز  در نشستی با اعضای انجمن صنفی خبرنگاران سبزوار در محل بخشداری ششتمد، با اشاره به وضعیت گاز رسانی در این بخش افزود: پروژه گازرسانی بخش و روستاهای آن با اعتباری بالغ بر سه میلیارد تومان در دو فاز به مرحله اجرا در آمد که در فاز اول به دلیل نبود اختصاص اعتبار لازم پروژه متوقف شد.

وی ادامه داد: اما در سال جاری و با پیگیری‎های انجام شده توسط مسئولان، روند اجرای پروژه تسریع یافته است و ما امیدواریم که طبق برنامه زمانبندی این پروژه ملی مهر ماندگار که هدیه‎ای از دولت خدمتگزار است، در تابستان به اتمام برسد.

وی با اشاره به مشکلات موجود در بخش ششتمد خاطرنشان کرد: مهمترین مشکل بخش، مساله آب شرب است که در 10 سال گذشته باعث به‎وجود آمدن مشکلات زیادی برای مردم شده بود.

عبدالهی ادامه داد: اما با کسب مجوز لازم، حفرچاه در منطقه روداب به عمق 180 متر با آب دهی 30 لیتر آب به مرحله اجرا در آمد که مشکل آب بخش ششتمد برای 10 سال آینده حل شد.

وی ادامه داد: تنها مانع موجود در انتقال این آب از روداب به این بخش،  مساله لوله‌گذاری است که نیازمند دو میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار است که با پیگیری‌های انجام شده و اختصاص اعتبار لازم این مشکل نیز به‌زودی حل می‎شود.

بخشدار ششتمد با اشاره به نبود مرکز درمانی مناسب در این بخش تصریح کرد: متاسفانه مرکز بهداشت این بخش نیز در ساعات اداری فعال است و بعد از ساعات اداری فقط فوریت‎های پزشکی آن فعال است که با پیگیری‌های که با دانشگاه علوم پزشکی شهرستان سبزوار داشتیم، متاسفانه مسئولان این دانشگاه اقدام خاصی در این زمینه نکرده‌اند.

وی ادامه داد: تنها داروخانه این بخش نیز در آینده نزدیک و بعد از گذشت چندین سال و با پیگیری‌های زیاد مسئولان در بخشداری و دیگر ادارات مستقر می‎شود.

وی با اشاره به استقرار خانه بهداشت در سطح روستاهای بخش اضافه کرد: 28 خانه بهداشت، یک مرکز اورژانس با دو دستگاه آمبولانس و 5 مرکز بهداشت در سطح بخش مستقر هستند که در آنها پزشک عمومی به صورت ثابت و پزشک متخصص حضور ندارند و مردم بخش برای انجام کارهای درمانی به شهرستان سبزوار می‌روند.

وی بیان اینکه در بخش ششتمد صددرصد برق رسانی انجام شده است تصریح کرد: تمام روستاهای این بخش از نعمت برق بهره‌مند است و مشکلی در توزیع برق در این بخش نداریم.

وی با اشاره به انجام پروژه‌های مخابراتی و رفع مشکل ارتباطات در این بخش نیز اضافه کرد: بیش از 40 روستا دارای ارتباط تلفنی هستند و پنج ایستگاه همراه اول نیز تقویت شده است و با اجرای پروژه توسعه طرح جامع شهری و انجام کامل آن ظرفیت‌ها افزایش می‌یابد که در این زمینه نیز 90 درصد کار به مرحله اجرا درآمده است.

وی ادامه داد: بخشداری ششتمد آماده است در تمام حوزه‌ها از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و اعطای تسهیلات به آنان برای سرمایه‌گذاری صنعتی، تاریخی، فرهنگی و... استقبال نماید.

وی با بیان اینکه بخش ششتمد قطب تولید و صادرات زعفران در غرب استان خراسان‌رضوی است، اظهارداشت: زعفران این منطقه دارای عیار بالایی است و ما امیدواریم در آینده نزدیک در بحث توسعه زعفران بتوانیم به رکورد تولید 15 کیلو زعفران در هکتار برسیم.

بخشدار ششتمد در ارتباط با حل مشکل اراضی ملی با کشاورزان و مردم بومی افزود: این مشکل نیز با انجام جلسات پی در پی بین فرمانداری و منابع طبیعی حل شد و قرار بر این شد که افرادی که سال‎هاست از این زمین‎ها استفاده می‎کنند، اراضی در اختیارشان بماند.

وی با اشاره به مشکل دکل تلویزیون این بخش نیز گفت: به‌زودی دکل تلویزیون در روستای البلغ این بخش نصب می‌شود و مردم این منطقه و روستاهای اطراف آن می‌توانند بیش از دو کانال تلویزیونی را ببینند.

عبداللهی با اشاره به نیازمندی‌های بخش ششتمد، ادامه داد: این بخش نیازمند استقرار ادارات ثبت احوال، احداث بیمارستان، مرکز بهداشت و ... است تا مردم بتوانند به راحتی خدمات مورد انتظارشان را در یافت کنند.

وی با اشاره به میزان راه‌های آسفالت و شوسه این بخش تصریح کرد: بزرگترین کارگاه راه آسفالته شهرستان در بخش ششتمد است و در این بخش بیش از 435 کیلومتر راه در این بخش موجود است که بیش از 165 کیلومتر آن آسفالت و 120 کیلومتر آن شوسه و بقیه خاکی است.

عبدالهی افزود: 12 پروژه توسط اداره راه و شهرسازی در سال جاری در این بخش با کسب اعتبار لازم انجام می‌شود و ما امیدواریم که در آینده نزدیک به سرانجام برسد.

وی دغدغه اصلی این بخش در حوزه را راه اتصال جاده اصلی به این بخش عنوان کرد و یادآور شد: این مهم نیز با کسب اعتبار لازم و انجام زیرساخت‌ها به زودی تحقق می‌یابد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد