ششتمد در رسانه ها

جدیدترین اخبار شهر ششتمد در رسانه های محلی و کشوری

ششتمد در رسانه ها

جدیدترین اخبار شهر ششتمد در رسانه های محلی و کشوری

سبزوار نیوز نوشت:


قدمت لوله های آب در ششتمد به 25 سال قبل بازمیگردد


سبزوار نیوز / سرپرست اداره آب فاضلاب بخش ششتمد گفت : قدمت لوله های آب در بخش به 25 سال قبل بازمیگردد و نکته شایان توجه این است که این خط انتقال آب به صورت هماهنگ ، یک پارچه و مشخص نبوده است.

احمد انارکی گفت : ششتمد منطقه ایست که با فقر آبی بسیار زیادی روبه رو است.

وی  با اشاره به حفرچاههای عمیق در این بخش افزود: اکثر چاههایی که در این منطقه حفر میشود در مناطق دور تر از بخش میباشد.

وی ادامه داد: 3 ایستگاه پمپاژ آب برای تسریع در رساندن آب به منطقه  و چاههایی در حوزه 18 کیلومتری بخش حفرشده اند. 

وی با اشاره به فرسودگی لوله های آب در این بخش خاطرنشان کرد: قدمت لوله های آب در بخش به 25 سال قبل بازمیگردد و نکته شایان توجه این است که این خط انتقال آب به صورت هماهنگ ، یک پارچه و مشخص نبوده است.

انارکی افزود:دتلاشهایی از سال 85 برای  حفر چاههای جدید و ساخت یک ایستگاه پمپاژ دیگر در سطح بخش و انتقال آب آن به این منطقه صورت گرفته است و سرمایه گذاری هایی هم در این زمینه شده است .

وی ادامه داد :در سالهای 88 و 89 تلاشهایی از سوی اداره آب و فاضلاب شهرستان سبزوار بر ای تغییر و تعویض لوله های فرسوده شده است و مبلغ 500 میلیون تومان در این زمینه هزینه گردید و 70 در صد این شبکه نوسازی شد و 30 درصد دیگر آن به دلیل محقق نشدن زیر ساختهای آن توسط برخی ادارات همچنان فرسوده میباشد.

وی با اشاره به حفر چاهی در 35 کیلومتری بخش ششتمد برای تامین آب این بخش تصریح کرد: با کسب مجوز و حفر این چاه در عمق 180کیلومتری زمین و انتقال آب آن در آینده نزدیک به بخش مشکل کم آبی  در بخش تا 10سال آینده حل خواهدشد.

وی با اشاره  برنامه جدید اداره آب و فاضلاب شهرستان در ارتباط با پروژه های آبرسانی یادآورشد: ایجاد 1100متر خط انتقال آب ، ایجاد حوضچه فشار شکن ، و ساخت ایستگاه پمپاژ میتوانیم اتفاقات آّّب را به حداقل برسانیم .

وی ادامه داد: با بهره گیری از منابع مالی و اجرای طرح های خودیاری و مردم یاری میتوان از توان و پتانسیل بخش استفاده کرد و مشکل آب را حل نمود. 114/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد