ششتمد در رسانه ها

جدیدترین اخبار شهر ششتمد در رسانه های محلی و کشوری

ششتمد در رسانه ها

جدیدترین اخبار شهر ششتمد در رسانه های محلی و کشوری

سبزوار نیوز نوشت:


ایجاد شهرک دامپروری دربخش ششتمد نیاز است


سبزوار نیوز / مدیر جهاد کشاورزی بخش ششتمد نیز در این جلسه گفت: با توجه به تغییر بافت این بخش در حوزه دامپروری ایجاد یک شهرک دامپروری در این بخش برای ساماندهی دام ها نیاز است.

محمد علی معتمدی کیا با اشاره به کمبود کشاورزی در منطقه افزود: نوع کشت در این منطقه به سمت کشت دیم و محصولاتی مانند پسته ،بادام و زعفران میرود.

وی ادامه داد: با توجه به رشد کاشت محصول پسته در این منطقه پیش بینی میشود که سطح زیرکشت منطقه از 1000 هکتار به 1500 هکتار افزایش یابد.

وی در ارتباط کانال کشی آب در حوزه کشاورزی خاطرنشان کرد: 70 درصد منابع آبی کانال کشی و لوله گذاری شده است و کشاورزان باید از آبیاری تحت فشار درمنطقه استفاده کنند. 

این مسئول با اشاره به مشکلات این بخش در حوزه کشتار دام تصریح کرد: نبود یک کشتارگاه صنعتی یا سنتی کشتار دام در منطق باعث انتقال بیماری های مشترک انسان و حیوان میشود.

وی افزود : بزرگترین مرغداری تولید جوجه و مرغ مادر در منطقه در بخش ششتمد میباشد.

معتمدی کیا با انتقاد از عدم همکاری مناسب شرکت های بیمه گر در پرداخت به موقع حق کشاورزان آسیب دیده گفت: متاسفانه شرکت های بیمه گر در این زمینه بسیار ضعیف عمل میکنند و کارشناسان بیمه بعد از 2 یا 3ماه پس بروز آسیب برای کارشناسی مزارع می آیند و این در پرداخت حق کشاورز اجهاف میشودچراکه اثرات آسیب ازبین رفته و کارشناس چیزی را مشاهده نمیکند.

وی در ارتباط با بحث احداث گلخانه در این منطقه اضافه کرد: یکی از پروژه های موفق که تحت حمایت وزارت جهاد کشاورزی میباشد احداث گلخانه ها میباشد و ما از تمامی کسانیکه برای احداث گلخانه در منطقه فعالیت میکنند استقبال میکنیم و نیاز منطقه ششتمد به این گلخانه ها بسیار زیاد است. 1

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد