ششتمد در رسانه ها

جدیدترین اخبار شهر ششتمد در رسانه های محلی و کشوری

ششتمد در رسانه ها

جدیدترین اخبار شهر ششتمد در رسانه های محلی و کشوری

سبزوار نیوز نوشت:

پدر نثر ایران مظلوم واقع شده است



سبزوار نیوز / شهردار شهر ششتمد عنوان کرد: حکیم ابوالفضل بیهقی پدر نثر ایران مظلوم واقع شده است.

حمید رضا داورزنی در جمع خبرنگاران با اشاره به توسعه آرامگاه بیهقی تصریح کرد: متاسفانه در این بخش شاهد عدم همکاری اداره میراث فرهنگی شهرستان سبزوار با شهرداری هستیم و بودجه ای که قرار بود در این زمینه هزینه شود توسط استان در محل دیگری هزینه شده است.

این مسئول افزود: سنگ فرش بیش از 250 متر مربع در محل آرامگاه بیهقی و  تملک 3 هکتار زمین برای حوزه توریستی رودخانه در این بخش در دستور کار قرار دارد که تا پایان سال 50 درصد کار انجام میشود.

وی افزود: امیدواریم در آینده شاهد همکاری روز افزون ادارات مربوطه در راه توسعه محیطی آرامگاه بیهقی باشیم و این مکان را به یک فضای توریستی و تفرجگاهی تبدیل کنیم.

شهردار ششتمد با اشاره به احداث خانه سلامت در این شهر گفت: اولین خانه سلامت شرق کشور در شهر ششتمد راه اندازی میشود.

وی افزود :با پیگیری های توافقی که با مدیرکل وزارت علوم و شهرداری ششتمد برای احداث این خانه سلامت انجام مقرر شد تا شهرداری  فضایی را در این رابطه تخصیص دهد.

وی ادامه داد : بهداشت عمومی از حوزه های کاری شهرداری است که به دلیل عدم حضور بخش دولتی در این بخش شهرداری به عنوان بخش نیمه دولتی پرنگ تر وارد این مقوله شده است.

شهردار ششتمد از استقرار اولین داروخانه در این شهر پس ازمدت ها خبرداد و خاطرنشان کرد: با پیگیریهای انجام شده 6 پزشک متخصص به صورت نیمه ثابت و یک پزشک عمومی به صورت ثابت در این بخش مستقر میشوند.

وی با اشاره به توسعه فضای سبز بخش ششتمد اضافه کرد: 2 هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی به شهرداری واگذار میشود که در مرحله گرفتن سند میباشد.

وی ادامه داد: احداث پارک محله در 3 نقطه بخش و احداث پارک 2 هکتاری تحت عنوان (( بام ششتمد )) در دستورکار قرار دارد.

شهردار ششتمد با اشاره عدم فروش تراکم توسط شهرداری برای ساخت و ساز در حوزه شهر گفت: شهرداری ششتمد به هیچ عنوان فروش تراکم در حوزه شهری را در دستور کارخود ندارد

ودر نهایت  احداث ساختمان در زمین 250 متر مربع و با احداث فقط دوطبقه امکان پذیر میباشد.

وی ادامه داد: فروش تراکم و ساخت بی رویه ساختمان باعث از بین رفتن بافت  اسلامی و سنتی شهر میشود.

مهندس داورزنی با اشاره به وجود بافت باستانی در منطقه ششتمد گفت: این بافت ها در جزءآثار باستانی و ملی میباشد که ثبت ملی شده اند و شهرداری برای حراست از آنها اجازه ساخت و ساز  در این زمینه را نمیدهد.

وی با بیان اینکه شهرداری ششتمد دارای اتاق بحران  میباشد یادآورشد : با توجه به نیاز مبرم سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ششتمد به تجهیزات روز  مکاتباتی را با وزارت کشور داشته ایم که متاسفانه با وجود نیاز مبرم شهر به  این تجهیزات هنوز تخصیصی در این رابطه نداشته ایم.

وی در ارتباط با توسعه فرهنگی شهر ششتمد گفت: برای توسعه فرهنگی این شهر اقدام به جذب سرمایه گذار و حضور بخش خصوصی در این زمینه کرده ایم و امیدواریم با وجود موانع بخش خصوصی در این مقوله ورود پیدا کند.

وی افزود : طرح هایی برای توسعه فرهنگی و توریستی شهر در شهرداری پیش بینی شده است که با مشارکت شهرداری ،بخش خصوصی و سازمان همیاری های استان در حال اجرا میباشد.

وی ادامه داد: تغییر مبلمان شهری ، توسعه و مرمت پارگ بزرگ مهرگان و الحاق پارک سینا به آن ، تغییر فضای محیطی و عریض کردن خیابان مرکزی شهر تحت عنوان خیابان امام رضا(ع) که مسیر اصلی آمد و شد توریست ها و گردشگران است، احداث سرویس های بهداشتی در محل آرامگاه بیهقی و رودخانه تاریخی شهر  و ایجاد فضای اقامتی موقت برای گردشگران در محل ردخانه ششتمد از برنامه هایی است که در دست اجرا داریم.  

وی در ارتباط با تخریب طبیعت اطراف رودخانه تاریخی شهر ششتمد عنوان کرد: با هماهنگی های صورت گرفته با ادارات  راه  و شهرسازی،  منابع طبیعی و شهرداری در جلسات کمیسیون ماده 100 اپرونده های متجاوزین به حریم رودخانه  بررسی و جریمه لازم صورت میگیرد.

شهردارششتمد در ارتباط با بودجه این شهرداری گفت: بودجه مصوب شهرداری ششتمد مبلغ 11میلیارد و 129میلیون و 680 هزار ریال میباشد که نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش داشته است.  114/

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد