ششتمد در رسانه ها

جدیدترین اخبار شهر ششتمد در رسانه های محلی و کشوری

ششتمد در رسانه ها

جدیدترین اخبار شهر ششتمد در رسانه های محلی و کشوری

ایرنا نوشت:

ائمه جمعه چند شهر خراسان رضوی در مورد انتخابات ، روزهای کارگر ،معلم و شوراها سخن گفتند


مشهد- امامان جمعه چند شهر استان خراسان رضوی در خطبه های نماز جمعه به گوشه هایی از ضرورت حضور گسترده مردم در انتخابات خرداد ماه سال جاری، هفته کار و کارگر، روز شوراها و روز معلم مطالبی بیان کردند.

ائمه جمعه چند شهر خراسان رضوی در مورد انتخابات ، روزهای کارگر ،معلم و شوراها سخن گفتند

به گزارش ایرنا ،امام جمعه چناران در این باره گفت: شوراهای اسلامی شهر و روستا نیازمند افراد متخصص و متعهد می باشد.

حجت الاسلام مظفر تاجی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر چناران، افزود: اسلام اهمیت زیادی برای مشورت قائل است و بهره مندی از نظرات دیگران و برگزیدن بهترین آنها به طور قطع احتمال اشتباهات و خطا را بسیار کم کرده و موفقیت و برکت را به همراه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه شوراها نیازمند افراد متخصص و متعهد و دلسوز است، درمورد روز کارگر و روز خلیج فارس نیز سخنانی ایراد کرد و خلیج فارس و جزایر ایرانی را بخش جدایی ناپذیر ایران اسلامی دانست.

وی در پایان گفت : کمک 120 میلیون دلاری آمریکا به معارضان سوریه و ایجاد فتنه و آشوب در عراق همه و همه در راستای سیاست های توسعه طلبانه استکبار جهانی است.

امام جمعه شهرستان داورزن هم گفت : هیات نظارت مجلس شورای اسلامی باید در احراز و تایید صلاحیت کاندیداهای شورای شهر و روستا، جدی باشد و اجازه ورود افراد ناتوان ها و غیر متعهد را به این عرصه ندهد.

حجت الاسلام محمود مداحی در خطبه های نماز جمعه این هفته افزود: اعضای شورای اسلامی شهر و روستاها باید افراد متخصص ،متعهد، امین، انقلابی،ولایتمدار و پیرو رهبر معظم انقلاب در شعار و عمل باشند.

وی همچنین ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) را گرامی داشت و گفت :زهرا (س) مادری نمونه بود که در دامن پر مهر خود فرزندان شایسته ای را تحویل امت اسلام داد و در واقع یک گل از سبد نبوت و یک گل از سبد امامت به هم متصل و بحر نبوت با بحر ولایت، تلاقی پیدا کرد.

وی با اشاره به فرارسیدن روز کارگر گفت : کارگران ستون فقرات اقتصاد کشوربه شمار می روند و هرچه جامعه مقام و منزلت این قشر را گرامی دارد، موجب پیشرفت و تعالی خواهد شد.

امام جمعه گناباد نیز در خطبه های نماز جمعه این شهر اظهارداشت : دشمن می خواهد با تحریم و توطئه ها، مردم ایران اسلامی را از نظام دینی جدا و حضور آنان در انتخابات کمرنگ نماید لذا همه مردم باید از هم اکنون خود را برای شرکت گسترده در انتخابات آماده سازند.

حجت الاسلام 'حسن صادقی نسب' افزود: به یقین مردم ما با شرکت گسترده در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی و انتخاب افراد اصلح، حماسه ای سیاسی را رقم زده و چشم دشمنان و بدخواهان نظام را کور و توطئه آنان را در نطفه خفه خواهند کرد.

وی با اشاره به دوازدهم اردیبهشت ماه سالروز شهادت فیلسوف عالیقدر و اسلام شناس گرانمایه آیت الله شهید مطهری و روز معلم گفت:هر فردی که بخواهد اسلام راستین و ناب را بشناسد راهش مطالعه کتابهای این شهید است و امام خمینی (ره) نیز به مطالعه آنها سفارش کردند.

امام جمعه رشتخوار هم در خطبه های نماز جمعه این شهر گفت : نقش معلمان در تعلیم و تربیت صحیح نوجوانان و جوانان مهم است زیرا آنها در حساس‌ ترین دوران زندگی، عهده‌دار تربیت این قشر می ‌شوند.

حجت الاسلام مهدی بهره مند در جمع نمازگزاران جمعه شهر رشتخوار با گرامیداشت 12 اردیبهشت سالروز شهادت استاد مطهری، افزود: روز معلم روز تجلیل از نمادهای صبر و اسطوره های انسانیت است ، معلمان با کلام نافذ خود انسانهای شایسته را تربیت می کنند و راه و رسم انسانیت را به آنان می آموزند.

وی در ادامه به هفته کار و کارگر اشاره کرد و افزود: کارگران در عرصه‌های مختلفی چون صنعت، کشاورزی و سازندگی فعال بوده و نقش مهمی در خودکفایی کشور دارند.

امام جمعه رشتخوار در پایان بر ضرورت حضور گسترده مردم در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا در 24 خرداد ماه و انتخاب افراد اصلح تاکید کرد.

امام جمعه سبزوار نیز گفت : در جامعه و بازار اسلامی ما نباید امر به معروف و نهی از منکر فراموش گردد و باید به موضوع فرهنگ عفاف و حجاب بیش از پیش توجه شود.

حجت الاسلام غلامحسین ابراهیمی در خطبه های نماز جمعه این هفته سبزوار همچنین خواستار ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه شد.

وی در ادامه وظایف و ویژگی شوراهای اسلامی را از دیدگاه اسلام بر شمرد و گفت : اعضای شوراهای اسلامی ما باید متعهد ، متخصص ،انقلابی و متدین باشند.

وی همچنین پیرامون مناسبت های این ماه از جمله ولادت حضرت زهرا (س) ، روز معلم ، هفته کار و کارگر و روز شوراها مطالبی بیان کرد.

امام جمعه کاشمر هم در خطبه های نماز جمعه این شهر گفت : باید شرایط را برای حضور همه گروه ها و سلیقه های سیاسی در انتخابات 24 خرداد ماه سال جاری فراهم کرد.

حجت الاسلام سید قاسم یعقوبی افزود : مردم نیز باید با شرکت گسترده در انتخابات، افرادی اصلح و ولایتمدار را برای ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا انتخاب کنند و مواظب شایعات و تهمت ها باشند.

وی با تبریک فرارسیدن هفته کار و کارگر گفت : کار و کارگر زینت یک ملت و کشور است و باید همراه با علم ، بصیرت ، آگاهی و تخصص باشد.

امام جمعه شهر ششتمد از توابع شهرستان سبزوار هم در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان با اشاره به روز معلم گفت : اگر معلمان وظیفه و رسالت خود را به خوبی انجام دهند، آینده کشور تضمین می شود.

حجت الاسلام رمضانعلی ثباتی مقدم افزود : در عین حال هر گونه کوتاهی آنان در انجام وظیفه شان که تعلیم و تربیت بر اساس ارزش های اسلامی و دینی است می تواند خسارات جبران ناپذیری به کشور و نظام وارد کند.

وی با بیان اینکه شهید مطهری از کم نظیرترین عالمان شیعه و معلمان برجسته بود، گفت : شهید مطهری روحانی ممتاز ،زمان شناس با قلمی روان بود که از ظرفیت ها و توانمندی های در اعتلای انقلاب و با اخلاص تمام بهره گرفت.

امام جمعه موقت تربت حیدریه نیز در جمع نمازگزاران این شهرستان با تبریک سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت : مادر بودن عظمت و مقامی دارد که باید همه زنان جامعه اسلامی به آن افتخار کنند.

حجت الاسلام' محمد عصمتی افزود : زنان جامعه اسلامی برای تربیت صحیح فرزندان از حضرت فاطمه زهرا (س) الگو بگیرند و پیش از هر کار دیگری به این وظیفه بپردازند.

وی گفت : در واقع آینده جامعه در گرو پرورش انسان هایی سالم ، مسوول و معتقد است که در دامان مادرانی فاطمی پرورش می یابند.

امام جمعه موقت تربت حیدریه با اشاره به هفته معلم اظهار داشت: تعلیم و تربیت رسالت انبیا و اولیای خداوند است و امروز معلمان ادامه دهنده این رسالت هستند و باید از این فرصت برای تربیت نسلی سازنده بهره بگیرند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد