ششتمد در رسانه ها

جدیدترین اخبار شهر ششتمد در رسانه های محلی و کشوری

ششتمد در رسانه ها

جدیدترین اخبار شهر ششتمد در رسانه های محلی و کشوری

سلام سربدار نوشت:



آدم‌های نمونه درست بیخ گوشمان!


وحید ـ ش
سه شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۳۵
 
کسی که بعد از ورود او، مسجد دیگر مکان پیرمردها و توبه‌کنندگان نبود. بلکه جوان‌ها نسبت بیشتری از صف‌های نماز را اشغال می‌کردند. کسی که پای سخنرانی او می‌نشستند و گوش می‌دادند و از صحبت‌های متفاوتش تأثیر می‌گرفتند
کمتر کسی در سبزوار پیدا می‌شود که با محیط ششتمد آشنا نباشد و چندباری به آن سفر نکرده باشد. اما ششتمد برای اهالی آن عالمی بزرگ است با ماجراها و افت و خیزهای فراوان. این سرزمین پر است از آدم‌هایی که در مراسمات مذهبی سنگ تمام می‌گذارند و سعی می‌کنند دین خود را نسبت به راه هدایتی که مقابل رویشان است ادا کنند. اما مدتی بود که انجام فعالیت‌های مذهبی در ششتمد، در انحصار پیران و کهن‌سالان قرار گرفته بود و به تدریج جوان‌ها از مظاهر مذهبی فاصله می‌گرفتند. اتفاق بدی که امروز به جان بسیاری از خرده جامعه‌های ما افتاده و مانند خوره آن‌ها را ضعیف و نابود می‌کند.

اما ششتمد، مهمان انسانی شد که توانست او را از مهلکه عظیم پیش رو؛ نجات دهد. هرچند تحول عظیمی که این سال‌ها در مورد مردم ششتمد اتفاق می‌افتد صرفاً حاصل فعالیت‌های یک نفر نیست و تعداد زیادی از افراد در آن سهیم بوده‌اند؛ اما اعمال آن افراد هم مستقیم و غیر مستقیم نتیجه دیدگاه و انرژی آن یک نفر است و همه چیز از حرکت‌های او آغاز شده است. چند سال پیش ورود یک «روحانی» با انگیزه و دارای شخصیتی دوست‌داشتنی و قاطع، شهر را دگرگون کرد. کسی که بعد از ورود او، مسجد دیگر مکان پیرمردها و توبه‌کنندگان نبود. بلکه جوان‌ها نسبت بیشتری از صف‌های نماز را اشغال می‌کردند. کسی که پای سخنرانی او می‌نشستند و گوش می‌دادند و از صحبت‌های متفاوتش تأثیر می‌گرفتند.

مردم از زبان یک روحانی و از روی منبر، صحبت‌های تازه و مربوط به عینیت زندگی خود را شنیدند و تغییر را در فضای فردی و اجتماعی خویش ایجاد کردند. از دزدی در وقف و خرید و فروش‌های مرسوم گرفته تا غیبت و تهمت و زیرآب‌زنی و اشتباهات برخی مسئولین وقت. حمایت‌ها و شوخی‌های صمیمانه او هر روز بر تعداد جوان‌های مذهبی و اهل مسجد شهر می‌افزاید. مردم بیشتری هر روز جذب او و آبادی ایجاد شده در مسجد می‌شوند. فضای ظاهری و باطنی مسجد عوض شده و مراسمات مذهبی احیا شده‌اند. دوباره مردم، به عمل‌گرایی دعوت شدند و از ریا و تظاهر باز داشته شدند ـ هرچند هنوز عده زیادی از آن دل نکنده‌اند! ـ.

حضور او همه چیز را برای ششتمدی‌ها عوض کرد و موضع مسئولین هم با تغییر دیدگاه مردم بهبود یافت. امروز در محافل ششتمد و در میان جوانانش و همینطور در فضای سایت‌ها و وبلاگ‌های فعال آن صحبت از یک روحانی متفاوت است که فوتبال بازی می‌کنند، شوخی می‌کند، با جوان‌ها مانند دوستانی صمیمی صحبت می‌کند، به آدم‌های معمولی احترام‌های بزرگ می‌گذارد از آدم‌های به ظاهر بزرگ و قدرتمند نمی‌ترسد، احترامی برای انسان‌های زورگو قائل نیست، کودکان را دوست دارد و کودکان عاشق او می‌شوند، جوان‌پسند است و از زندگی مردم صحبت می‌کند و دینی را به آن‌ها می‌شناسد که زیباترین و عالی‌ترین تعالیم الهی را برای بشر به ارمغان می‌آورد و مردی که ـ همانند تمام جاهایی که قبلاً بوده ـ ششتمد را عوض کرده است. مردی که خاطرات بامزه و شیرین درس‌آموزش تبدیل شده به «شیخ ما گفتِ» این روزها! کاش یک روز از حکایت‌های او «اسرارالتوحیدِ» دیگری بنویسیم.

این متن درباره این مرد بزرگ به این دلیل نوشته شد که سنتی باشد در راه قدردانی و شناسایی انسان‌های بزرگ تا زمانی که در میان ما هستند.

نام او ... کسی نیست که نام مبارک این سید عالیقدر، جانباز دوست‌داشتنی و برادر شهید را در سبزوار و اطراف آن نشناسد!


* وحید ـ ش
Share/Save/Bookmark


محمد
۱۳۹۱-۱۲-۱۵ ۰۸:۴۲:۱۰
دورد بر سید انقلابی سید باقر اسلامی خواه... (5446)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۲-۱۵ ۱۰:۱۵:۴۲
سید باقر خیل ادم باصفائیه
من ششتمدی نیستم ولی تو یه اردوی راهیان نور باهاش بودم خیلی زود با جوونها گرم می گیره (5448)
 
دوست
۱۳۹۱-۱۲-۱۵ ۱۰:۲۳:۱۴
نمیدونید چقدر ماه و دوست داشتنیه
از من میشنوید یه بارم شده باهاشون هم کلام بشید
ازون دست افرادی نیست که لازم باشه برای دیدنش وقت قبلی بگیری ها!
از من گفتن بود از شمام ..... (5449)
 
مهدی
۱۳۹۱-۱۲-۱۵ ۱۱:۱۳:۳۸
درود بر سید عزیز که واقعا دوست داشتنی است و درود برنگارنده مطلب که حق مطلب را بیان داشته (5451)
 
سبزواردوست
۱۳۹۱-۱۲-۱۵ ۱۴:۰۴:۳۵
جدا خوشحالم که بالاخره موردی پیداشد که مردم قدرش را بدانند و با رفتارهای سخیف و نسبت های ناروا شخصیتش را به چالش نکشند و او را نیک بدارند (5454)
 
۱۳۹۱-۱۲-۱۵ ۱۴:۵۴:۳۶
اگر می خواهید بیشتر از محضر این سید جلیل القدر بهره مند شوید، یکشنبه شب ها سری به مسجدالزهرا (س) واقع در چهارراه دادگستری بزنید. ایشان هر هفته یکشنبه ها ساعت 30/19در محل مذکور سخنرانی می نمایند. (5471)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد