ششتمد در رسانه ها

جدیدترین اخبار شهر ششتمد در رسانه های محلی و کشوری

ششتمد در رسانه ها

جدیدترین اخبار شهر ششتمد در رسانه های محلی و کشوری

ایرنا نوشت:

امام جمعه ششتمد:

 امروز بیش از هر زمان دیگری به اخلاق نبوی نیاز داریم


امام جمعه ششتمد گفت : ما امروز بیش از هر زمان دیگری به اخلاق نبوی نیاز داریم و جامعه باید هر چه بیشتر به این سمت و سو حرکت کند .

به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام ˈ رمضانعلی ثباتی مقدم ˈ در جمع مسوولان اجرایی سبزوار، افزود : قرآن کریم زیباترین و کاملترین الگوی رفتاری برای مسلمانان را پیامبر اسلام (ص) معرفی کرده است.

وی با تشریح سیره رفتاری پیامبر (ص) گفت : اگر دنبال الگو هستیم بهترین الگو رسول اکرم (ص) است او قرآن مجسم است.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین ویژگی های رسول اکرم (ص) سعه صدر است و قرآن کریم این نعمت را برای ایشان به رخ کشیده ،اظهار داشت : کسانی که دارای مسوولیتی در جامعه هستند بایستی این ویژگی را داشته باشند.

امام جمعه ششتمد یکی دیگر از ویژگی های آن حضرت را مدارا عنوان کرد و اظهار داشت : اگر این شیوه رفتاری در زندگی آحاد مردم و مدیران باشد بسیاری از مشکلات جامعه مرتفع می شود.

حجت الاسلام ثباتی مقدم، ساده زیستی و تواضع را هم از ویژگی های رسول اکرم (ص) دانست و گفت : در سیره آن حضرت نقل شده که هیچکس نتوانست در سلام کردن به ایشان پیشی بگیرد.

وی با بیان اینکه رسول اکرم (ص) قبل از آنکه به نبوت مبعوث شود هم به عنوان محمد امین(ص) در جامعه آن روز مطرح بود، اظهار داشت : امانت عرصه وسیعی دارد همه امکانات ، اعضا و جوارح ،فرزندان ، اموال و مقام ها امانت هستند.

وی در مورد ویژگی مهربانی و عفو و گذشت پیامبر گفت : پیامبر(ص) زمانی که مکه را فتح کردند همه را مورد عفو و بخشش خود قرار دادند.

امام جمعه ششتمد با اشاره به فرازی از سخنان مقام معظم رهبری در خصوص مراقبت از روح و سیرت نظام اسلامی و تاکید ایشان به اخلاق نبوی و اسلامی، گفت : ایشان می فرمایند باید بسیار مراقب بود تا روح و سیرت نظام اسلامی از دست نرود به ویژه با توجه به اینکه تغییر سیرت و هویت واقعی، تدریجی و آرام است و توجه خیلی‌ها به آن جلب نمی‌شود و ممکن است افراد موقعی به خود بیایند که کار از کار گذشته باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد