ششتمد در رسانه ها

جدیدترین اخبار شهر ششتمد در رسانه های محلی و کشوری

ششتمد در رسانه ها

جدیدترین اخبار شهر ششتمد در رسانه های محلی و کشوری

سبزوار نیوز نوشت:


امام جمعه ششتمد: نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی یک وظیفه همگانی است

امام جمعه ششتمد از توابع سبزوار گفت : بایستی فرهنگ کتابخوانی در سطح جامعه و خانواده ها نهادینه شود و این یک وظیفه همگانی می باشد.
حجت الاسلام رمضانعلی ثباتی مقدم امروز در جلسه انجمن کتابخانه های ششتمد، افزود: انسان موجودی دو بعدی می باشد که هم جسم دارد و هم روح و جسم مرکب روح است و اگر روح نباشد جشم ارزشی نخواهد داشت.

وی افزود: البته این بدان معنی نیست که جسم هیچ اهمیتی ندارد چرا که اسلام برای بهداشت جسم و سلامتی، تغذیه آن سفارشات متعددی دارد.

وی ادامه داد: نباید توجه به جسم از توجه به روح ما را غافل کند و همانگونه که به سلامت جسم توجه داریم به سلامت روح هم بایستی دقت داشته باشیم.

امام جمعه ششتمد گفت: کتاب غذای روح است و کتاب خوب می تواند سلامت روح ما را تضمین کند.

وی اظهارداشت: کتاب ما را به گذشته وصل می کند و کتاب مجموعه تفکرات اندیشمندان بزرگ گذشته است.

حجت الاسلام ثباتی مقدم افزود: در بین فرهیختگان ، مدیران ، معلمان ، اساتید ، دانشجویان و دانش آموزان تحقیق کنید و ببینید که فرهنگ کتابخوانی چقدر تحقق یافته است.

امام جمعه ششتمد گفت: نباید بگوییم که برای کتابخوانی وقت نداریم و بایستی بگوییم ما برای کتاب خواندن برنامه نداریم چرا که در بسیاری از اوقات می توانیم با خواندن چند صفحه ای کتاب وقت خود را سپری کنیم در حالیکه این اوقات را به بطالت سپری می کنیم.

بخشدار ششتمد نیز در این جلسه گفت: بی شک هدف اصلی انجمن کتابخانه ها تبیین فرهنگ کتابخوانی است و افزایش میزان کتابخوانی در هر منطقه باعث توسعه و رشد آن منطقه خواهد شد و از بسیاری از بزهکاریها جلوگیری خواهد کرد.

مسوول اداره امورکتابخانه های عمومی سبزوار نیز گفت: از امام جمعه ششتمد می خواهیم در جهت تبیین فرهنگ کتابخوانی انجمن کتابخانه ها را یاری کند.

زیبا باغانی افزود: راه اندازی سامانه پیام کوتاه جهت معرفی کتب جدید کتابخانه از برنامه های پیش روی این اداره است.

وی ادامه داد: خوشبختانه شهرداری ششتمد بخش عمده ای از نیم درصد عوارض مربوط به کتابخانه ها را پرداخت نموده و امیدواریم در امر زیبا سازی محوطه کتابخانه عمومی بیهقی ششتمد ما را یاری نماید.

مسوول اداره کتابخانه های عمومی سبزوار از آمادگی راه اندازی کتابخانه های مشارکتی خبر داد و گفت: این نهاد همچون گذشته آماده است تا در روستاهای بالای هزار نفر جمعیت اقدام به راه اندازی کتابخانه مشارکتی نماید.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد