ششتمد در رسانه ها

جدیدترین اخبار شهر ششتمد در رسانه های محلی و کشوری

ششتمد در رسانه ها

جدیدترین اخبار شهر ششتمد در رسانه های محلی و کشوری

ایسنا نوشت:


مراحل اداری ارتقاء ششتمد به شهرستان مراحل پایانی خود را می گذراند

نماینده مردم سبزوار:
در خصوص افزایش قیمت خودرو جزو تذکر دهندگان بودم سوء مدیریت و عدم نظارت در افزایش قیمت‌ها بسیار موثر است

نماینده مردم شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای و خوشاب در مجلس شورای اسلامی گفت: از وضعیت پزشکی در حوزه انتخابیه رضایت ندارم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)ـ منطقه خراسان رمضانعلی سبحانی‌فر روز گذشته در نشست خبری با خبرنگاران، با بیان این مطلب توزیع ناعادلانه تجهیزات پزشکی، فرار متخصصان و کمبود تجیهزات پزشکی را سه تذکر خود به وزارت بهداشت عنوان کرد.

وی به مکاتبات خود نیز در این رابطه پرداخت و به نشست طولانی با وزیر بهداشت در این مورد اشاره کرد.

نماینده مردم سبزوار دانشکده دندانپزشکی سبزوار را از مصوبات هیات دولت برشمرد و به پیگیری‌های انجام شده در جهت این دانشکده غیرانتفاعی اشاره کرد.

وی به فرار بیش از 30 متخصص در چند سال اخیر از سبزوار اشاره و خاطرنشان کرد: تربیت و آموزش یک متخصص هزینه‌های زیادی دارد که متاسفانه برای جامعه معضل شده است.

نماینده مردم سبزوار در خصوص بخش قلب سبزوار عنوان کرد: در این شهرستان مراحل شناسایی را تا آنژیو داریم اما بخش جراحی قلب نداریم.

وی در رابطه با نبود بخش سوانح و سوختگی نیز در سبزوار اظهار داشت: طبق وعده رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار مقرر شده بخش سوانح و سوختگی و جراحی قلب تا 22 بهمن ماه راه اندازی شود.

سبحانی‌فر همچنین در خصوص مراکز درمان بستر گفت: در مناطقی که 60 کیلومتر با مراکز درمانی فاصله دارند چنین مراکزی ضروری است که از این لحاظ ششتمد، رودآب و خوشاب از کمترین تجهیزات برخوردارند.

وی از نبود دیالیز در جوین نیز گلایه کرد و افزود: مردم این شهرستان باید برای دیالیز به سبزوار تردد کنند.

وی به اقدامات خود در راستای آوردن وزیر صنایع به حوزه انتخابیه و بازدید ایشان از کابل خودرو، جمکوو فولاد سبزوار و سیلوهای گندم جوین اشاره کرد و بیان داشت: کابل خودرو وضعیت بسیار نابسامانی داشت که خوشبختانه از لحاظ اعتباری کمک 400 میلیون تومانی در ابتدا انجام شد و هنوز هم این کمک‌ها ادامه دارد.

نماینده مردم سبزوار به برطرف شدن مشکلات جمکو هم پس از این بازدید اشاره و خاطرنشان کرد: خوشبختانه وضعیت جمکو نسبت به یک سال گذشته بسیار مطلوبتر شده است.

سبحانی‌فر با بیان اینکه طرح اسید سیتریک جزو طرح‌های ماندگار شده، از در نظرگرفتن 5 میلیارد و 500 میلیون اعتبار و حدود 5 میلیون یورو برای این طرح خبر داد.

وی درخصوص سیمان فرجاد نیز به پیگیری‌های لازم و قول مساعد مدیر عامل استان برای خط گازی این طرح، معرفی این طرح به صندوق توسعه معادن برای تامین منابع مالی جهت تجهیزات و ماشین آلات اشاره کرد.

عضو کمیسیون صنعت، معدن و تجارت مجلس شورای اسلامی همچنین در خصوص افزایش قیمت خودرو با تاکید بر اینکه جزو تذکردهندگان بودم، ابراز داشت: در این راستا سه جلسه با مجموعه صنعت و وزارت مربوطه گذاشته شد که یکی از دلایل عمده که از سوی صنعت مطرح شد بالارفتن نرخ ارز بود.

وی با بیان اینکه کمیسیون به خاطر اینکه مواد اولیه به صورت کامل وارد نمی‌شود، قانع نشد، اظهار داشت: برای تولید خودروهای داخلی 20 درصد مواد اولیه وارد می‌شود که در برخی از خودروها به سه یا 5 درصد هم می‌رسد.

نماینده مردم سبزوار با تاکید بر اینکه باید قیمت توسط سازمان حمایت از مصرف کنندگان مشخص شود، بیان داشت: میانگین افزایش قیمت را این سازمان 18 ـ 20 درصد اعلام کرده است.

سبحانی‌فر ادامه داد: باید افزایش نرخ‌ها با هزینه‌ها مطابقت داده شود که این به عهده مجلس نیست اما از باب نظارت این مهم را مورد سوال قرار داد.

وی خاطرنشان کرد: تصمیم دولت بر این شده که خودرو با 5 درصد بالاتر از نرخ ارز مبادلاتی، خرید و فروش شود.

سبحانی‌فر به خبر ایران خودرو مبنی بر تولید خودرو پژو 206 به صورت صد در صد داخلی پرداخت و گفت: طبق اظهارات ایران خودرو، هیچ قطعه‌ای از این پژو وارد نمی‌شود و این خودرو با بومی ساختن نامی دیگر گرفته و به صورت صددرصد داخلی تولید می‌شود.

وی سپس در رابطه با افزایش قیمت‌ها تصریح کرد: اگر چه تحریم‌ها در این رابطه موثر است اما بی‌تدبیری، سوء مدیریت و عدم نظارت در این خصوص بسیار موثر است.

نماینده مردم شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای و خوشاب در مجلس شورای اسلامی در رابطه با ارتقای بخشهای ششتمد و داورزن سبزوار به شهرستان بیان داشت: ششتمد که مصوبه دولت شده باید کارهای اداری‌اش انجام شود و در حال پیگیری بوده اما داورزن کارهای اداری‌اش انجام و ابلاغ شده است.

وی برای خسارات وارده به بخش ششتمد به پیگیری‌های لازم و مکاتبات انجام شده در این رابطه اشاره کرد.

نماینده مردم سبزوار همچنین برای دیجیتالی کردن شبکه تلویزیونی سبزوار با بیان اینکه پیگیر این موضوع هستیم، خاطرنشان کرد: پیگیری‌های لازم در حال انجام است اما دلیل تاخیر این امر به خاطر وارد کردن برخی از قطعات و تحریم‌ها بوده است.

وی ادامه داد: دستک راه آهن سبزوار با اعتبارات 5ـ 6 میلیاردی به سرانجام نمی‌رسد و باید سرمایه گذار خارجی جذب شود.

نماینده مردم سبزوار خاطرنشان کرد: اتصال راه آهن سبزوار به شبکه سراسری مشهد ـ تهران طبق مصوبه سفر چهارم دولت به این شهرستان باید تا پایان سال93 به بهره برداری برسد که این مورد پیگیری شد و پس از رفتن این طرح به شورای اقتصاد 55 میلیارد ریال برای آن اعتبار در نظر گرفتند.

وی اعتبار سال گذشته این طرح را 6 میلیارد تومان دانست و تصریح کرد: از این میزان سه میلیارد تومان داده شده و مابقی را به پیمانکار بدهکار هستند که معتقدم با این 5 ـ 6 میلیارد این دستک به سرانجام نمی‌رسد.

سبحانی‌فر ضمن تاکید بر اینکه باید فکری اساسی در این رابطه شود، بیان کرد: با توجه به هزینه بالای مورد نیاز برای این طرح باید سرمایه گذار خارجی جذب شود.

نماینده مردم سبزوار از دستگاه‌های اجرایی خواست که به این طرح توجه ویژه‌ای داشته باشند و تامین اعتبار از طریق اوارق مشارکت را راهکار دیگر برای تامین اعتبار این طرح عنوان کرد.

وی سپس در رابطه با فولاد سبزوار بر جلوگیری از خام فروشی به عنوان یکی از سیاست‌های کلی دولت تاکید کرد و اظهار داشت: طبق این سیاست کلی، انجام این طرح در دستور کار قرار گرفته است.

عضو کمیسیون صنعت، معدن و تجارت مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فولاد سبزوار اولین فولاد از 8 فولاد مصوب سال 85 بوده که استارت کار خورده است، تصریح کرد: این طرح در شورای اقتصاد و پول تصویب شده و باید از منابع داخلی عملیات اجرایی‌اش انجام شود.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه منابع داخلی ممکن است جوابگو نباشد تامین اعتبار از طریق موازی و فاینانس با چین پیش بینی شده است.

سبحانی‌فر میزان هزینه لازم برای این طرح را حدود 2 هزار میلیارد تومان ذکر و اضافه کرد: مقرر شده از طریق سرمایه گذار خارجی این طرح پوشش داده شود.

وی همچنین در خصوص منطقه ویژه اقتصادی سبزوار بر اینکه این طرح سرمایه زیادی می‌خواهد، گفت: دنبال جذب سرمایه گذار خارجی برای زیر ساخت‌های این طرح هستیم.

سبحانی‌فر با بیان اینکه مجوز این طرح در اسفند سال گذشته صادر شده است، به صدور این مجوز به نام موسسه آبادانی سربداران سبزوار پرداخت و ابراز داشت: این موسسه در زمینه طرح‌های عمرانی فعالیت می‌کند و در این طرح هم فعالیتش مدیریت آن است.

وی به برگزاری جلساتی با این موسسه اشاره و خاطرنشان کرد: مکان آن مشخص شده و آب آن هم نیز تامین شده است اما این طرح کار زیادی دارد.

نماینده مردم سبزوار سپس در رابطه با صنعت ضعیف شهرستان خوشاب به تقویت سیمان این شهرستان اشاره کرد و از در دستورکار بودن راه اندازی خط دوم آهک این سیمان خبر داد.

وی همچنین به پیگیری گازرسانی و جاده تزانزیتی خوشاب پرداخت و در رابطه با سایت بی.تی.اس در این شهرستان بیان کرد: قرار بود در کل حوزه انتخابیه حدود 39 سایت بی.تی.اس نصب شود که تاکنون 25 ـ 26 سایت راه اندازی شده که در صورت راه اندازی این سایتها، پوشش موبایل مناسب می‌شود.

نماینده مردم سبزوار بنیاد اسلامی سربداران را یکی از این پیشنهادات برشمرد و از موافقت شدن با این طرح و رسیدن فرم‌های لازم خبر داد.

وی بنیاد بیهقی و هنری را دیگر پیشنهادات این دیار به وزیر ارشاد دانست و اظهار داشت: این پیشنهادات در کار گروه‌های مربوطه است.

سبحانی‌فر در ادامه یکی از کمبودهای اساسی در شهر سبزوار را کتابخانه مرکزی عنوان و بر ضرورت این امر تاکید کرد.

وی در ادامه برنامه تقسیم بندی خود را برای انجام کارها، تقویت وضعیت موجود، به سرانجام رسانیدن طرح‌های نیمه تمام و تعریف طرح‌های جدید دانست و گفت: ورودم به مجلس برای کار بود و به عنوان یک نیروی سیاسی مدنظرم نبود.

عضو کمیسیون صنعت، معدن و تجارت مجلس شورای اسلامی عضویت در این کمیسیون و کمیسیون کشاورزی را به ترتیب اولویت‌های خود در پس از ورود به مجلس دانست و افزود: کمیسیون صنعت را به دلیل تجربه و کمیسیون کشاورزی را به دلیل روستایی زاده بودن خود در برنامه داشتم.

وی با بیان اینکه خبرنگاران چشم و گوش جامعه هستند، اظهار داشت: باید این قشر از جامعه به تعهدات خود عمل کرده و با رعایت امانتداری اخبار را درست و شفاف ارائه دهند.

نماینده مردم سبزوار از اینکه خبرنگاران جامعه را به اشتباه امیدوار و یا دچار مشکل کنند، تذکر داد و گفت: اگر یک فضای آرامش و بدون تنش را ایجاد کنیم قطعا برای موفقیت شهرستان و منطقه موثر است.

سبحانی‌فر یکی از رمزهای عاشورا را منحصر نبودن به مکان و زمان خاص دانست و درس‌های عاشورا را ظلم ستیزی، شجاعت و شهامت عنوان کرد.

وی با بیان اینکه کوفیان پیمان شکن بودند، ابراز امیدواری کرد: پیمان شکن نباشیم و به تعهدات خود درست عمل کنیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد