ششتمد در رسانه ها

جدیدترین اخبار شهر ششتمد در رسانه های محلی و کشوری

ششتمد در رسانه ها

جدیدترین اخبار شهر ششتمد در رسانه های محلی و کشوری

روزنامه اطلاعات نوشت:


اخبار شهرستانها

جشن برداشت زعفران در ششتمد خراسان رضوی


سبزوار - خبرنگار اطلاعات: دومین جشن برداشت گل زعفران در شهرستان تازه تأسیس ششتمد برگزار شد.

در این جشن که جمع زیادی از کشاورزان منطقه و مسئولان ادارات و شرکت‌های مختلف و کارشناسان حضور داشتند، ابتدا ترمه‌ای بخشدار ششتمد گزارشی از کاشت، داشت و برداشت زعفران در این شهرستان ارائه کرد و گفت: ششتمد در 30 کیلومتری شهرستان سبزوار قرار دارد و دارای 37 روستا، 30 کیلومتری شهرستان سبزوار قرار دارد و دارای 37 روستا، 30 هزار نفر جمعیت، 80 چشمه، رودخانه فصلی و نیز دارای توانمندی‌های کشاورزی، دامداری، گردشگری و فرهنگی است. وی افزود: این شهرستان دارای 900 هزار هکتار زمین زیرکشت آبی و 20 هزار هکتار دیم و 7000 هکتار باغ دارد که عمده محصولات آن زعفران، بادام، جو و گندم است و با کاشت و برداشت این اقلام ماندگاری مردم در این بخش افزایش می‌یابد.

وی از مسئولان خواست با تخصیص اعتبارات لازم به قنوات و مزارع منطقه بیشتر توجه کنند و اداره جهاد بخش ششتمد به مدیریت تبدیل شود، تا مشکلات کشاورزان و مرغداران بهتر برطرف شود.

در ادامه، مهندس ایزدیان مدیر جهاد‌کشاورزی سبزوار گفت: از 23 سال قبل کشت زعفران در این منطقه شروع شد و امروز بهترین و مرغوب‌ترین زعفران را به خود اختصاص داده به‌طوری‌که نخستین تولید‌کننده غرب خراسان رضوی است و صادرات محصول به خارج دارد.

وی هدف از تشکیل این تجمع ایجاد خود باوری کشاورزان، معرفی ظرفیت و استعداد زعفران کاران برای تولید‌کنندگان، صادرکنندگان و فروشندگان یاد کرد و افزود: میانگین تولید‌ زعفران در حال حاضر 5 کیلو‌گرم در هکتار است که جایگاه 20 کیلوگرم درهکتار را داریم و امیدواریم با راهنمایی‌های کارشناسان و آموزش‌های لازم و توجه کشاورزان هر چه زودتر به جایگاه خود برسد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد