ششتمد در رسانه ها

جدیدترین اخبار شهر ششتمد در رسانه های محلی و کشوری

ششتمد در رسانه ها

جدیدترین اخبار شهر ششتمد در رسانه های محلی و کشوری

سبزوار پیام نوشت:


جشنواره زعفران در ششتمد برگزار شد



جشنواره زعفران در ششتمد برگزار شد
    
 دومین جشنواره زعفران روز سه شنبه با حضور زعفرانکاران و شماری از مسئولان استان و شهرستان در شهر ششتمد برگزار شد.

به گزارش سبزوارپیام به نقل از ایرنا، بخشدار ششتمد در این جشنواره گفت: شهرستان ششتمد با 30 هزار نفر جمعیت و 47روستا دارای دو پتانسیل عمده جاذبه های گردشگری و کشاورزی است.

مهدی ترمئی افزود: کشاورزی منطقه ششتمد بر وجود 80 چشمه، 20رشته قنات و شش رودخانه فصلی و سد سنگرد پایه ریزی شده و 9 هزار هکتار زمین آن زیر کشت محصولات مختلف قرار گرفته است.

وی گفت: 20 هزار هکتار دیم کاری و هفت هزار هکتار باغات منطقه نیز حاصل دسترنج مردمان سختکوش ششتمد است.

ترمئی افزود: عمده محصول کشاورزان منطقه ششتمد زعفران است که 90 درصد زعفران غرب خراسان را تشکیل می دهد.

وی اظهارداشت: بعد از برگزاری اولین جشنواره زعفران در سال گذشته طرح جامع زعفران تصویب شد که بخشی از این طرح اجرایی شد و انتظار داریم این مهم بطور کامل در ششتمد اجرا شود.

بخشدار ششتمد افزود: یکی از مهم ترین اثرات کشت این محصول اقتصادی ماندگاری جمعیت روستایی در سطح روستاهای شهرستان ششتمد است.

وی گفت: این محصول، امید به زندگی در روستاها را افزایش داده به گونه ای که جمعیت ششتمد در سرشماری سال گذشته 10درصد افزایش داشته است.

وی همچنین خواستار برگزاری جشنواره بادام در این شهرستان شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سبزوار نیز در این مراسم گفت: هدف از برپایی جشنواره زعفران، معرفی ظرفیت ها و استعداد این منطقه بویژه در زمینه زعفران برای مراکز علمی، پژوهشی و مراکز اقتصادی و ایجاد خودباوری زعفرانکاران این منطقه می باشد، چرا که این محصول در 23سال قبل توسط کشاورزان زیرک و باهوش با راهنمایی کارشناسان جهاد کشاورزی به این منطقه آورده شده است.

ایزدیان افزود: کشاورزان ششتمد در 23سال قبل کار بزرگی را انجام دادند که امروز با افتخار می گوئیم عمده ترین تولید کننده زعفران در غرب خراسان هستیم.

وی گفت: استارت طرح جامع زعفران در کشور از ششتمد کلید خورد که این برای ما و زعفرانکاران مایه مباهات می باشد و امیدواریم بتوانیم به عنوان پایلوت، آزمایش موفقی در ششتمد انجام پذیرد.

ایزدیان هدف دیگر جهاد کشاورزی در برپایی جشنواره زعفران را ارتقای سطح دانش فنی زعفرانکارن برشمرد و افزود: این جشنواره ها و برنامه های مشابه می تواند گام مؤثری در افزایش دانش زعفرانکاران منطقه بردارد./
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد