ششتمد در رسانه ها

جدیدترین اخبار شهر ششتمد در رسانه های محلی و کشوری

ششتمد در رسانه ها

جدیدترین اخبار شهر ششتمد در رسانه های محلی و کشوری

صبح سبزوار نوشت:


دومین جشن برداشت گل زعفران در ششتمد


دومین جشن برداشت گل زعفران به همت مدیریت جهاد کشاورزی سبزوار در محل هتل پارمیس ششتمد برگزار شد .

به گزارش صبح سبزوار، در این مراسم که با استقبال کشاورزان زعفران کار برگزار شد، بخشدار ششتمد با قدردانی از دست اندرکاران این جشن گفت: در ششتمد دو پتانسل کشاورزی و گردشگری برای توسعه وجود دارد که در صورت توجه باعث شکوفایی و گسترش معیشت اقتصادی مردم می شود.

ترمه ای با اشاره به وجود ۲۲۰ رشته قنات و ۸۰ چشمه و ۵ رودخانه اظهار داشت: حدود ۹هزار هکتار اراضی کشاورزی آبی بخش می باشد همچنین ۲۰ هزار هکتار اراضی دیم و ۷ هزار هکتار باغات در این منطقه وجود دارد که زعفران مهمترین محصول بخش محسوب می شود.

وی با اشاره به اجرای طرح جامع کشت زعفران در منطقه گفت: این طرح باعث افزایش کمی و کیفی تولید زعفران شده است .

بخشدار ششتمد به فواید کشت زعفران در منطقه اشاره کرد و افزود: کشت زعفران باعث کاهش مهاجرت جمعیت به شهرها و ماندگاری آن شده بطوری که جمعیت ششتمد در سالهای اخیر ۱۰ درصد رشد یافته است.

مدیرجهاد کشاورزی سبزوار نیزبا اشاره به برگزاری این جشن گفت: ارتقاء سطح دانش فنی کشاورزان، ایجاد ارتباط مستقیم بین بهره برداران و تجار و مراکز علمی و معرفی زعفران ششتمد از مهمترین اهداف برگزاری این جشن محسوب می شود .

ایزدیان میانگین تولید زعفران را در ششتمد ۵ کیلوگرم در هکتار عنوان کرد و گفت: امید است با بهره گیری از دانش روز این میزان به ۲۰کیلو در هکتار افزایش یابد .

وی ششتمد را بزرگترین تولید کننده زعفران در غرب خراسان رضوی عنوان کرد و افزود: یکهزار هکتار از اراضی شهرستان زیر کشت زعفران قرار دارد که ۹۰ درصد آن در بخش ششتمد است .

سخنرانی محقق مرکز تحقیقات کشاورزی پیرامون تهدیدات کشت زعفران، کلیپ و پرسش و پاسخ پیرامون مراحل کاشت ، داشت و برداشت زعفران از دیگر برنامه های این جشن بود .

حاشیه های جشن زعفران

از میهمانان با چای و کیک زعفرانی پذیرایی شد همچنین به شرکت کنندگان بسته هایی حاوی زعفران، توصیه های کشت زعفران اهداء شد .

اکثر خبرنگاران به جزء صدا و سیما در نیمه مراسم جشن را ترک کردند .

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار به زعفران کاران گفت: بخاطر کاهش قیمت محصول در فصل برداشت کشاورزان زعفران خود را نفروشند و در ماه های آینده اقدام به این کار کنند .

در جشن زعفران خبری از موسیقی سنتی و مراسم چوب بازی که سال گذشته برگزار شده بود نبود گویا این مراسم در سال گذشته با مخالفت روحانیون حاضر روبرو شده بود .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد