ششتمد در رسانه ها

جدیدترین اخبار شهر ششتمد در رسانه های محلی و کشوری

ششتمد در رسانه ها

جدیدترین اخبار شهر ششتمد در رسانه های محلی و کشوری

سبزوار نیوز نوشت:


جشن دو سالگی برداشت گل زعفران در ششتمد


دومین جشن برداشت گل زعفران به همت مدیریت جهاد کشاورزی سبزوار در محل هتل پارمیس ششتمد برگزار شد .

به گزارش سبزوارنیوز، مدیرجهاد کشاورزی سبزوار با اشاره به برگزاری این جشن گفت: ارتقاء سطح دانش فنی کشاورزان، ایجاد ارتباط مستقیم بین بهره برداران و تجار و مراکز علمی و معرفی زعفران ششتمد از مهمترین اهداف برگزاری این جشن محسوب می شود .

ایزدیان میانگین تولید زعفران را در ششتمد ۵ کیلوگرم در هکتار عنوان کرد و گفت: امید است با بهره گیری از دانش روز این میزان به ۲۰کیلو در هکتار افزایش یابد.

وی از ششتمد به عنوان بزرگترین تولید کننده زعفران در غرب خراسان رضوی یاد کرد و افزود: یکهزار هکتار از اراضی شهرستان زیر کشت زعفران قرار دارد که ۹۰ درصد آن در بخش ششتمد است .

ایزدیان ضمن اشاره به نوسان قیمت‌ها خطاب به زعفرانکاران، اظهار داشت: به جهت سوء استفاده دلالان، زعفران کاران محصول خود را در حد نیاز بفروشند.

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار ادامه داد: هر چند ما با شهرهای صاحب نام این محصول در خراسان رضوی و جنوبی فاصله داریم اما این شهرستان استعداد توسعه این محصول را به خوبی در خود جای داده است.

بخشدار ششتمد دو پتانسل کشاورزی و گردشگری را از مهمترین عوامل توسعه شهرستان ششتمد عنوان کرد و گفت: در صورت توجه جدی این مهم سبب شکوفایی و گسترش معیشت اقتصادی مردم خواهد شد.

ترمه ای با توجه به جمعیت 30 هزار نفری این بخش با 47 روستا ،۲۲۰ رشته قنات و ۸۰ چشمه و ۵ رودخانه در ششتمد اشاره کرد و افزود: اراضی کشاورزی آبی این بخش حدود 9 هزار هکتار،اراضی دیم ۲۰ هزار هکتار  و ۷ هزار هکتار باغات در این منطقه وجود دارد که زعفران مهمترین محصول این بخش محسوب می شود.

وی خواستار اختصاص اعتبارات به مناطق سیل زده برای قنوات و مزارع خسارت دیده شد و اظهار داشت: برخی از دهستان‌ها در اردیبهشت ماه  سال جاری خسارت فراوانی متحمل شده اند که امیدواریم با اختصاص اعتبار تاحدودی این مشکلات در اولویت قرار گیرد.

وی ارتقا مرکز خدمات جهاد کشاورزی این منطقه به مدیریت، اختصاص تسهیلات به طرح احداث کارخانه دام و برگزاری جشن برداشت بادام این منطقه با توجه به 4000 هکتار باغات این منطقه در آینده نزدیک خبر داد

بخشدار ششتمد با اشاره به اجرای طرح جامع کشت زعفران در منطقه گفت: این طرح باعث افزایش کمی و کیفی تولید زعفران شده است

ترمه ای به فواید کشت زعفران در منطقه اشاره کرد و افزود: کشت زعفران باعث کاهش مهاجرت جمعیت به شهرها و ماندگاری آن شده بطوری که جمعیت ششتمد در سالهای اخیر ۱۰ درصد رشد یافته است.

الف.ش/
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد