ششتمد در رسانه ها

جدیدترین اخبار شهر ششتمد در رسانه های محلی و کشوری

ششتمد در رسانه ها

جدیدترین اخبار شهر ششتمد در رسانه های محلی و کشوری

ایسنا نوشت:


مدیر مؤسسه گردشگری سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی:

در سال گذشته مرحله اول طرح امکان سنجی مناطق نمونه گردشگری برای سد کمایستان، هفت حوض مشهد، منطقه نمونه گردشگری ششتمد با همکاری مشاوران متخصص گردشگری شروع به تهیه شده است.

مدیر موسسه توسعه گردشگری وابسته به سازمان همیاری شهرداری های خراسان رضوی گفت: یکی از اهداف مهم و بلندمدت این موسسه مدیریت و ساماندهی مناطق نمونه گردشگری و جذب مشارکت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی است.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا- منطقه خراسان، به نقل از روابط عمومی سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان‌رضوی، محسن لشگری، اظهار کرد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی و همچنین اجرای مصوبات سفر هیات دولت به استان، گام‌های اجرایی ساخت و توسعه مناطق گردشگری در استان برداشته می‌شود.

وی افزود: در سال گذشته مرحله اول طرح امکان سنجی مناطق نمونه گردشگری برای سد کمایستان، هفت حوض مشهد، منطقه نمونه گردشگری ششتمد با همکاری مشاوران متخصص گردشگری شروع به تهیه شده است.

مدیر موسسه توسعه گردشگری مراحل اجرای طرح‌های مناطق گردشگری را تشریح کرد و گفت: امکان سنجی شامل مطالعات ژئوتکنیک یا توپوگرافی همراه با مطالعات اقلیمی و زمین‌شناسی تا مرحله لکه‌گذاری و جانمایی است، نهایی کردن طراحی‌های هندسی، سطح کاربری‌ها، مسیرها و گذرها، میزان عملیات خاکی، نوع محوطه‌سازی و همچنین نوع گونه‌های گیاهی، تاسیسات برقی و مکانیکی مرحله بعدی اجرایی شدن طرح‌های گردشگری است.

لشگری فاز بعدی را مهم‌ترین مرحله طرح اعلام کرد و افزود: در این مرحله برای تملیک زمین، دیوارکشی، آماده‌سازی و ایجاد زیرساخت‌ها از قبیل جاده، آب، برق، گاز و تلفن اقدام می‌شود.

وی با اشاره به امکانات در نظر گرفته شده در مناطق گردشگری به منظور سرمایه‌گذاری، خاطرنشان کرد: مراکز اقامتی شامل هتل، اقامتگاه‌های ویلایی، کمپینگ و مهمانسرا، منطقه سبز حفاظتی، باغ ویلا، باغ ایرانی و باغ گیاهان بومی، مجتمع‌های تجارتی و بازارچه‌های سنتی و صنایع‌دستی از طرح‌های رفاهی هستند که برای سرمایه‌گذاری در مناطق گردشگری استان معرفی می‌شوند.

لشگری تصریح کرد: با توجه به در نظر گرفتن امکانات مختلف در این مناطق از مشارکت و سرمایه‌گذاری تمام سرمایه‌گذاران بخش‌های خصوصی در سطح ملی نیز استقبال می‌کنیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد