ششتمد در رسانه ها

جدیدترین اخبار شهر ششتمد در رسانه های محلی و کشوری

ششتمد در رسانه ها

جدیدترین اخبار شهر ششتمد در رسانه های محلی و کشوری

سلام سربدار نوشت:


ایجاد مزاحمت افراد سودجو برای اهالی ششتمد


جمعه ۲۷ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۵۶
 
اما جدای از بحث زیست محیطی از نگاه اجتماعی و شهری این افراد مشکلات زیادی برای همسایگان مجاور خود و بلکه همسایه های کوچه های اطراف نیز ایجاد کرده اند که مهمترین این مشکل بوی نامطبوعی است که به علت خشک کردن این محصول در خانه های استیجاری ایشان به فضا پخش شده است
تقریبا از اوایل تابستان گروهی وارد ششتمد شدند و چند خانه در نقاط مختلف شهر اجاره کرده اند. ایشان که بنا به حرفهای مردم شهر از مناطق دوردست به ششتمد آمده اند با مجوزی که فقط حرف آن را زده اند اقدام به جمع آوری یکی از گونه های محلی کمای کرده اند که شهر ششتمد منبع غنی آن می باشد.

حال از یک طرف بحث منابع طبیعی و تخریب محیط زیستی شهر مطرح است که نیاز به پیگیری آن توسط مسئولین دارد که آیا ایشان با مجوز اقدام به این کار می کنند یا خیر و در صورتی که مجوز برای ایشان صادر شده است باید دید که به چه دلیلی این گونه مجوزها به افرادی غیر بومی داده می شود.

اما جدای از بحث زیست محیطی از نگاه اجتماعی و شهری این افراد مشکلات زیادی برای همسایگان مجاور خود و بلکه همسایه های کوچه های اطراف نیز ایجاد کرده اند که مهمترین این مشکل بوی نامطبوعی است که به علت خشک کردن این محصول در خانه های استیجاری ایشان به فضا پخش شده است به صورتی که بر اساس حرفهای همسایه ها تمامی خوراک هایی که استفاده می کنند به علت وجود بوی کمای در فضا مزه آن به دوا بیشتر شبیه شده تا خوراک.

امیدواریم مسئولین زیربط با پیگیری مناسب اولا نسبت به بررسی مجوز ایشان و ثانیا در صورت امکان یک مکان خارج از شهر را برای کار ایشان در نظر بگیرند که مزاحم شهروندان ششتمدی نباشند.

نکته جالب اینجاست که این افراد در سه نقطه متفاوت شهر(و شاید بیشتر) ساکن هستند و تقریبا تمامی شهر از بوی زننده کمای جمع آوری شده توسط ایشان بهره مند می شوند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد