ششتمد در رسانه ها

جدیدترین اخبار شهر ششتمد در رسانه های محلی و کشوری

ششتمد در رسانه ها

جدیدترین اخبار شهر ششتمد در رسانه های محلی و کشوری

وبلاگ اخبارفرهنگی اجتماعی سبزوار نوشت:

چند خبر از ششتمد 


در وبلاگ اخبار فرهنگی اجتماعی شهرستان سبزوار

ششتمدی ها عطای زندگی شهر نشینی را به لقایش بخشیدند و دو باره به زادگاهشان برمی گردند


حسین پور/ عضو شورای اسلامی بخش ششتمد گفت: با اجرای سیاست های دولت نهم و دهم و نگاه ویژه به روستاها ما شاهد بازگشت روستائیان از شهرها به روستاها هستیم.
غلامرضا آل محمد افزود: نگاه ویژه دولت و تخصیص اعتبارات مناسب جهت آب شرب روستائی و راههای ارتباطی باعث شده است که بخشی از روستائیان که در چندسال گذشته از روستاها به شهرها مهاجرت کرده اند به موطن خود برگردند.
وی ادامه داد: به طور نمونه در طی دو دوره فعالیت جهادگونه دولت عدالت محور مشکل راه ارتباطی روستاهای طرسک و تندک از بزرگترین روستاهای منطقه بر طرف شده وراه ارتباطی روستای مچ دیگر روستای پرجمعیت این دهستان در حال اجرا می باشد. و آب شرب یکی از معضلات اساسی روستای طرسک بود که در سال گذشته افتتاح و به بهره برداری رسید و خوشبختانه ادامه این پروژه با سرعت بسیار خوبی در حال اجرا می باشد.
عضو شورای اسلامی شهرستان سبزوار اظهار داشت: با ادامه این پروژه مشکل آب شرب روستاهای عزیزآباد، جنبذ ، قاسمی ، سررود و مهرنشانی نیز برطرف خواهد شد که این پروژه با سرعت خوبی در حال اجرا می باشد و بخشی از مسیر اجرا شده و منبع های ذخیره های آب نیز در حال ساخت می باشد.
آل محمد گفت: البته این نمونه ای از پروژه های در دست اجراست و پروژه گازرسانی به 12روستا در دهستانهای بیهق و تکاب و پروژه های متعدد راهسازی از دیگر دستاوردهای دولت جمهوری اسلامی در منطقه می باشد.
عضو شورای اسلامی روستای جنبذ اظهار داشت: بالغ بر 50% جمعیت که از روستاها به شهرها مهاجرت کرده اند در حال حاضر اقدام به سکونت کوتاه مدت در روستاها نموده اند که با ادامه پروژه های در دست اجراء بخشی از این جمعیت سکونت دائم را قطعاً در برنامه زندگی خود قرار خواهند داد هر چند که طی دو سال گذشته بخشی از این جمعیت در روستاها ساکن شده اند.
وی افزود: هر چند که ما در حال حاضر آماری از سرشماری سال 90 هنوز در اختیار نداریم ولی مطمئن هستیم که جمعیت ششتمد رشد چشمگیری داشته و از افت چند سال گذشته قطعاً خبری نخواهد بود.
عضو ستاد پیگیری استقرار شهرستان ششتمد ادامه داد: اما رئیس جمهور عدالت محور در سفر به خراسان رضوی و سبزوار وعده بسیار خوشحال کننده به مردم ششتمد و داورزن دادند که تا سالیان متمادی این سفر در ذهن مردم ولایی ماندگار خواهد ماند.
آل محمد بیان کرد: با استقرار کامل شهرستان ششتمد و تأسیس بخش شامکان قطعاً شاهد سرعت گرفتن مهاجرت معکوس به سطح شهرستان ششتمد خواهیم بود که این مهم پیامدهای بسیار مثبتی برای منطقه در پی خواهد داشت.

**************************************************************

یادواره شهدای روستای طرسک ششتمد برگزار شد


حسین پور/ دومین یادواره شهدای والامقام روستای طرسک شهرستان ششتمدبرگزار شد.

به گزارش خبرنگار ما این آیین معنوی با حضور جمع زیادی از خانواده های معظم شهدا ، ایثارگران ، مردم ولایتمدار روستای طرسک و مسوولان شهرستان های ششتمد و سبزوار ، در این روستای مذهبی برگزار گردید.

یکی از یادگاران و راویان دوران دفاع مقدس  در این محفل معنوی خاطر نشان کرد: راه شهداء راه ائمه معصومین و راه پرچمدار ولایت است.
سردار سیدهاشم درچه ای افزود: یک راه باز برای رسیدن به قدسیان وجود دارد و آن راه از طریق اطاعت از خدا و رسولش محقق می گردد.
سردار سرافراز سپاه گفت: برای تعظیم ولایت و احیاء ارزشها جان برکفانی به پا خواستند و لباس سربازی به تن کرده و با رهبری امام امت این انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند.
وی افزود: پرچم ولایت پرچم اصلی و سرنوشت ساز ماست و این مسیر راهی است که پیامبر رحمت(ص) و ائمه معصومین گام برداشته اند و جلسه امروز و جلسات یادواره های شهداء با عالم قدس در ارتباط است .
این یادگار دوران دفاع مقدس اظهار داشت: شهداء الگوی ما هستند که مسیر را به درستی انتخاب کرده اند و با پشت کردن به دنیا و گذشتن از تعلقات روی خود را به سمت عالم قدس تغییر داده اند.
سردار درچه ای ادامه داد: تا به دنیا پشت نکنید قطعاً نمی توانید به مسیر خود را به عالم قدس تغییر دهید و شهدای عزیز ما صادقانه به دنیا و تعلقات دنیوی پشت کردند.
وی گفت: برگزاری یادواره های شهداء می تواند برای نسل امروز ما بیانگر خط و سیره شهداء که خط ولایت و مسیر عالم قدس است باشد.
دبیر ستاد یادواره شهدای روستای طرسک نیز گفت: این یادواره دومین یادواره هفت شهید والامقام روستای طرسک می باشد.
علیرضا یوسفی افزود: یادواره های شهدای طرسک به تبعیت از برنامه ریزی خوب بخشدار وقت ششتمد و سایر اعضای ستاد یادواره شهدای ششتمد در حال برگزاری است.
عضو ستاد یادواره شهدای ششتمد اضافه کرد: یادواره های منظمی در سطح منطقه در حال برگزاری است که در سال گذشته یادواره شهدای روستاهای پادر ، کیذقان و حسین آباد شامکان برگزار شد و امسال نیز یادواره شهدای روستای طرسک در حال برگزاری است ویادواره شهدای ربع شامات نیز در هفتم تیرماه برگزار خواهد شد.
فرزند شهید مراد علی یوسفی اظهار داشت: برگزاری منظم یادواره ها حداقل کاری است که توسط ما برای حفظ آرمانهای شهدای عزیز صورت می گیرد.
در این یادواره فرزند شهید عابدی به قرائت دلنوشته ای پرداخت و سروده ای توسط یکی از خواهران بسیجی قرائت شد.
پایان بخش این مراسم معنوی یادواره عرشیان خاکی حضور گسترده مسئولین و مردم در مزار شهدای این روستابود.

روستای طرسک با جمعیتی حدود 1500نفر در جنوب شهرستان ششتمد واقع شده است.

***************************************************************

برگزاری شب شهادت امام موسی کاظم(ع) در ششتمد


حسین پور/مراسم شب شهادت امام موسی کاظم(ع) در شهر ششتمد برگزار شد.
در این مراسم معنوی که با حضور امت خداجو و ولایتمدار ششتمد برگزار شد حجه الاسلام سیدباقر اسلامیخواه به معرفی بیشتر این امام پرداخت.
وی گفت: ائمه اطهار ما دارای کرامات فراوانی هستند ولی برخی خصوصیات در ائمه جلوه خاصی دارد و حضرت امام موسی کاظم(ع) باب الحوائج لقب گرفته اند و آن به این معنی است که بای حاجت در این امام همام اوج بیشتری داشته است.
اسلامیخواه افزود: امام هفتم ما دارای کلام نافذی بود که هارون جهت به شهادت رساندن این امام عزیز افراد مختلفی را اجیر نمود که این افراد پس از روبرو شدن با امام تحت تأثیر امام موسی بن جعفر قرار می گرفتند.
این مراسم مرثیه خوانی مداحان اهل بیت، سینه زنی و اطعام  پایان یافت.
*************************************************************

جشن شکر گزاری در ششتمد بر گزار شد


بخشدار ششتمد از برگزاری جشن شکرگزاری در این بخش خبر داد و گفت :به خاطر  ارتقای ششتمد به شهرستان این مراسم از سوی مردم ،شوراهای اسلامی و مسئولان  این بخش  برگزار شد.
مهدی ترمئی با ابراز خرسندی از موافقت رئیس جمهور برای ارتقای بخش ششتمد به شهرستان اظهار داشت :این خاطره خوش برای همیشه در تاریخ ثبت شد.
وی به نمایندگی از سوی مردم و بعنوان نماینده دولت در بخش ششتمد از رئیس جمهور و هیئت دولت برای ارتقای دو بخش ششتمد و داورزن تقدیر کرد.
شمار زیادی از مسئولان و مردم ششتمد و داورزن از عصر روز یکشنبه در تماس با خبرنگار ما از رئیس جمهورکشورمان به خاطر موافقت برای ارتقای این دو بخش تقدیر کردند. 

دکتر محمود احمدی نژاد عصر روز یکشنبه در جمع مردم سبزوار موافقت دولت را برای  ارتقای دو بخش داورزن و ششتمد اعلام کرد.

*************************************************************

مسئولان برای تسریع در استقرار و ارتقاء ادارات ششتمد مساعدت کنند
مسئولان برای تسریع در استقرار و  ارتقاء ادارات ششتمد مساعدت کنند
حسین پور/ با حضور فرمانده سپاه ناحیه سبزوار ، بخشدار و مسئولین ادارات ششتمد فرمانده جدید حوزه بسیج دانش آموزی شهید چمران ششتمد معرفی شد.
بخشدار ششتمد گفت: با عنایت به ارتقاء بخش ششتمد به شهرستان در یکصدمین سفر استانی ریاست محترم جمهوری اسلامی لازمست ادارات شهرستان سبزوار مقدمات ارتقاء ادارات تابعه خود را در شهرستان ششتمد فراهم سازند.
مهدی ترمئی افزود: با توجه به وجود بسیجیان و رزمندگان زیادی که در این منطقه وجود دارد و ولایتمداری مردم خوب ششتمد ارتقاء و استقرار ناحیه بسیج سپاه در این شهرستان یکی از اولویتهای مهم و ضروری است.
شایان ذکراست در این مراسم از خدمات آقای سیدرضا امینی پور فرمانده اسبق حوزه بسیج دانش آموزشی شهید چمران ششتمد قدردانی و آقای علی نامنی بعنوان فرمانده جدید این حوزه معرفی گردید.
****************************************************************
بخشدار ششتمد خواستار ترویج اندیشه های امام راحل در جامعه شد

بخشدار ششتمد خواهان ترویج افکار و اندیشه های بنیانگذار جمهوری اسلامی در جامعه شد و گفت: نسل جدید بایستی با اندیشه های حضرت امام خمینی (ره) بیشتر آشنا شوند.
  
 
مهدی ترمئی  در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دانشگاهیان، فرهنگیان، روحانیون، رسانه های گروهی و مسئولان فرهنگی نقش مهمی برای بازگو کردن اندیشه های امام راحل دارند.

وی همچنین بر مطالعه وصیت نامه امام خمینی (ره) تاکید کرد و گفت : همه ما باید وصیت نامه امام راحل را مرور کرده و به آن عمل کنیم.

ترمئی افزود: در جامعه امروزی ما ضرورت دارد که افکار و اندیشه های حضرت امام (ره) ترویج پیدا کند.

وی گفت: مسئولان فرهنگی کشور باید برای ترویج هر چه بیشتر اندیشه های معمار کبیر انقلاب اسلامی بیش از پیش تلاش کنند.

او افزود: اشعار امام خمینی (ره) نیز بایستی در مدارس توسط دانش آموزان حفظ و در قالب سروده ها در آید
****************************************************************





نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد