ششتمد در رسانه ها

جدیدترین اخبار شهر ششتمد در رسانه های محلی و کشوری

ششتمد در رسانه ها

جدیدترین اخبار شهر ششتمد در رسانه های محلی و کشوری

قدس آنلاین نوشت: ضرب الاجل دولت برای تکمیل126 مصوبه

استاندار ابلاغ کرد؛

ضرب الاجل دولت برای تکمیل126 مصوبه اجرا نشده خراسان رضوی

قدس: استاندار خراسان‌ رضوی تصمیمات هیأت دولت برای تسریع در روند اجرای برخی مصوبات سفرهای استانی دور اول تا سوم را به دستگاه‌های اجرایی استان ابلاغ کرد.

محمود صلاحی این مصوبات را مربوط به جلسه هیأت وزیران که در تاریخ 26‌اردیبهشت سال‌جاری و در مشهد مقدس برگزار شد عنوان کرد و به تشریح وظایف دستگاه‌های اجرایی دراین باره پرداخت.

وی با اشاره به اینکه از مجموع 551‌مصوبه در سه دوره سفر درمجموع 426‌مصوبه کاملاً اجرا شده، 114‌مصوبه در دست اجرا و 12‌مصوبه در دست پیگیری برای اجراست، اظهار داشت: عزم دولت و مسؤولان استان برای اجرای کامل تمامی مصوبات یاد شده جدی است.
صلاحی در مورد وظایف اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: پس از بررسی موضوع در اختیار قرار دادن یک سایت ده هکتاری برای احداث شهرک صنایع دستی براساس جانمایی و مطالعه سازمان میراث فرهنگی از سوی استان مورخ 3اردیبهشت‌87، مقرر شد این سازمان حداکثر تا پایان مرداد سال‌جاری آن را در اختیار استان قرار دهد و استان نسبت به تأمین زمین مناسب بر‌اساس مکان‌یابی اقدام کند.
استاندار خراسان‌رضوی بررسی و رفع مشکل اراضی منطقه نمونه گردشگری شاندیز برای اجرای طرحهای گردشگری با هماهنگی وزارت مسکن و شهرسازی را از دیگر موضوعات مورد بررسی در جلسه یاد شده عنوان و اضافه کرد: در این رابطه مقرر شد جلسه‌ای به ریاست معاون رئیس‌جمهور و با حضور وزیر راه و شهرسازی، رئیس سازمان میراث فرهنگی و استاندار خراسان‌رضوی برای رفع موانع واگذاری اراضی به بخش غیردولتی تشکیل و در آن به این مورد رسیدگی شود.
وی در‌خصوص تصمیمات گرفته شده در حوزه وزارت راه و شهرسازی گفت: پس از بررسی موضوع تأمین اعتبار احداث پل مشترک مرزی ایران با ترکمنستان در شهرستان سرخس مقرر شد این وزارتخانه ضمن تکمیل مطالعات جامع و تدوین طرح احداث این پل با همکاری وزارت امور خارجه تا مهرماه سال‌جاری دراین باره اقدام کند.
استاندار خراسان‌رضوی با اشاره به موضوع تأمین زمین برای احداث ساختمانهای اداری، ترانزیت، صادرات و واردات توسط سازمان حمل و نقل و پایانه‌ها از سوی گمرک ایران که بنا بود ظرف یک‌سال به بهره‌برداری برسد، اظهار داشت: با توجه به تحویل زمین توسط گمرک ایران مقرر شد سازمان حمل و نقل و پایانه‌ها با تخصیص اعتبار لازم نسبت به احداث ساختمانهای مذکور اقدام نماید.
صلاحی در‌خصوص تکالیف اجرا نشده وزارتخانه ورزش و جوانان به مواردی چون اختصاص مبلغ 30‌میلیارد ریال برای بازسازی ورزشگاه‌ها در شهرهای کاشمر، قوچان، گناباد، درگز، کلات، بردسکن، فریمان و ریوش در سالهای 87‌و‌88 و با مشارکت استان اشاره کرد.
وی در این باره افزود: بنا به مصوبه هیأت وزیران این وزارتخانه موظف است مبلغ یاد شده را تا پایان سال‌جاری تخصیص دهد.
وی از اختصاص 12میلیارد ریال برای احداث سالن تمرین در شهرهای زاوه، ریوش و ششتمد در سال 87و88 به عنوان یکی دیگر از مصوبات اجرا نشده سفرهای استانی هیأت دولت یاد و اضافه کرد: بنا بوده این پروژه‌ها از محل اعتبارات سازمان تربیت‌بدنی و استان به نسبت دو‌سوم و یک‌سوم اجرا شود.
استاندار خراسان‌رضوی افزود: انجام تعهدات وزارت ورزش و جوانان و بهره‌برداری از پروژه‌های مذکور تا پایان سال‌جاری از تصمیمات هیأت دولت در دور چهارم سفرهای استانی به خراسان‌رضوی بود.
صلاحی، تأمین اعتبار برای تسریع در انجام امور لرزه‌نگاری در بلوک‌های اکتشافی کپه‌داغ قوچان، کلات، سرخس، تایباد و آغاز عملیات اجرایی آن در سالهای 87و88 را از تکالیف اجرا نشده وزارت نفت دانست و اظهار داشت: وزارت نفت موظف است تا پایان سال‌جاری به تعهدات خود در این زمینه عمل کند.
وی ادامه داد: در‌خصوص تأمین اعتبار مورد نیاز برای احداث خط لوله انتقال فراورده‌های نفتی از میادین رفسنجان- دیهوک- تربت‌حیدریه در سالهای 87و88 در صورت عدم ایجاد پالایشگاه کاسپین مقرر شد متناسب با ایجاد این پالایشگاه احداث خط لوله فوق نیز اجرایی شود.
استاندار خراسان‌رضوی شمار تکالیف اجرا نشده وزارت صنعت، معدن و تجارت در استان را دو مورد اعلام کرد و افزود: اجرای طرح مطالعات راهبردی توسعه معدنی استان طی سالهای 87‌و‌88 از جمله این تکالیف است که طبق نظر هیأت وزیران مقرر شد این وزارتخانه تا پایان خرداد‌ماه سال‌جاری مطالعات مذکور را تکمیل و نتیجه آن را به استانداری اعلام نماید.
وی ادامه داد: در‌خصوص اختصاص مبلغ 20میلیارد ریال برای اجرای پروژه پارک موزه علوم زمین در مشهد از محل اعتبارات سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور و نیز اعتبارات استان به نسبت مساوی مقرر شد وزارتخانه یاد شده و استانداری برای تکمیل این پروژه و بهره‌برداری از آن تا دهه فجر سال‌جاری هر کدام مبلغ 10‌میلیارد ریال اختصاص دهند.
صلاحی از تأمین 100‌دستگاه مینی بوس برای سرویس مدارس مناطق محروم استان از محل اعتبارات وزارت آموزش‌و‌پرورش به عنوان یکی از تکالیف اجرا نشده این وزارتخانه یاد کرد و اظهار داشت: این امر باید تا پایان شهریور‌ماه سال‌جاری محقق شود.
وی با اشاره به تصمیمات اخذ شده مورخ 4‌اردیبهشت‌ماه سال‌87 در مورد اختصاص 100‌میلیارد ریال برای تکمیل مهمانسرای فرهنگیان مشهد با همکاری وزارت آموزش‌و‌پرورش، وزارت نفت و استان ادامه داد: این تعهدات باید تا پایان شهریور‌ماه سال‌جاری اجرایی شود.
استاندار خراسان‌رضوی افزود: اجرای پروژه‌های ملی تالار مرکزی، موزه هنرهای معاصر و احداث پردیس سینمایی در مشهد از جمله تکالیف اجرا نشده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که برای اجرای آن مقرر شد این وزارتخانه ضمن تأمین اعتبار لازم در سال‌جاری برای اجرا و بهره‌برداری از طرحهای تالار مرکزی و موزه هنرهای معاصر تا پایان سال‌92 برنامه‌ریزی کند.
وی تجهیز مجتمع‌های فرهنگی و هنری تایباد، تربت‌جام، تربت‌حیدریه، چناران و گناباد در سال‌88 را یکی دیگر از این موارد عنوان کرد و ادامه داد: با تصویب هیأت وزیران، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موظف است 75‌میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز برای تکمیل و تجهیز این مجتمع‌ها را در اختیار استان قرار دهد و مسؤولان استان نیز موظفند پروژه‌های یاد شده را تا پایان سال‌جاری اجرایی کنند.
وی در‌خصوص اعتبار تأمین نشده برای مطالعه و اجرای پژوهشکده‌های موسیقی نظامی در شهرستانهای تربت‌جام و قوچان، فرهنگ و ادب در نیشابور و هنرهای تجسمی در مشهد نیز گفت: مقرر شد این وزارتخانه ضمن تسریع در اجرای مصوبه فوق، تا پایان سال‌92 پروژه‌های یاد شده را به بهره‌برداری برساند.
صلاحی با اشاره به اعتبار تأمین نشده برای آبرسانی به نقاط حاشیه‌نشینی شهر مشهد و نیز سایر شهرها و روستاهای استان خاطرنشان کرد: وزارت نیرو باید با همکاری بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نسبت به تأمین اعتبار ارزی به میزان 23میلیون یورو برای تکمیل این طرحها در سال‌91 اقدام کند.
وی ادامه داد: بنا بود افزون بر اعتبارات ملی 500‌میلیارد ریال برای کمک به اجرای پروژه‌های فاضلاب در شهرهای تایباد، سرخس، کلات، قوچان، تربت‌جام، گناباد و طرقبه شاندیز و نیز 500‌میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای تکمیل شبکه فاضلاب در مشهد مقدس در سال‌87 تخصیص یابد که بنا به دلایلی محقق نشده بود.
استاندار خراسان‌رضوی افزود: طبق تصمیم هیأت وزیران مقرر شد اصل و فرع تسهیلات دریافتی با اصلاح موافقتنامه از محل اعتبارات طرح فاضلاب سبزوار پرداخت و در مورد تسهیلات اختصاص نیافته نیز وزارت نیرو، استان و بانک مرکزی پیگیری و همکاری لازم را مبذول دارند.
وی با اشاره به پیش‌بینی اعتبار طرح و اجرای ردیف اجرایی انتقال آب از سازند آهکی هزارمسجد به مشهد در سال‌88 ادامه داد: مقرر شد وزارت نیرو ضمن تکمیل مطالعه مرحله دوم این طرح تا مهرماه سال‌جاری با رعایت مقررات مربوط به کمیسیون ماده215، ردیف اعتبار مستقل در قانون بودجه سال‌92 ایجاد و طرح مذکور را حداکثر تا پایان سال‌93 به اتمام رساند.
صلاحی از تکمیل خط انتقال آب مشهد از سد ارداک با استفاده از اعتبارات ملی و نیز اعتبارات طرح مهر ماندگار خبر داد و گفت: اقدامهای لازم برای اجرای این پروژه در سال‌جاری انجام می‌شود.
وی ادامه داد: وزارت نیرو موظف است خط انتقال آب از بند انحرافی تا سد تبارک قوچان را پس از اخذ مجوزهای قانونی تا پایان سال‌جاری به پایان برساند.
استاندار خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: طبق تصمیم هیأت وزیران طرح آبرسانی به شهر سرخس نیز از محل اعتبارات ملی و نیز طرحهای مهر ماندگار تأمین و تا پایان امسال افتتاح خواهد شد.
وی گفت: افزون بر پروژه یاد شده بنا بود شبکه آبیاری سرخس احداث، شبکه آبرسانی قدیم این شهر اصلاح و پروژه بند انحرافی شیرتپه اجرایی شود که با تصمیم جدید هیأت دولت در دور چهارم سفرهای استانی به خراسان‌رضوی مقرر شد وزارت نیرو تمامی مصوبات فوق را تا پایان سال‌جاری تکمیل کند.
صلاحی با اشاره به تکمیل نشدن مطالعات سدهای کوچک عباس‌آباد در تربت‌حیدریه و خواجه‌یار در خواف اظهار داشت: با توجه به توقف مطالعات سد خواجه‌یار به دلیل نداشتن توجیه فنی و اقتصادی وزارت نیرو موظف است اعتبار اجرایی لازم برای سد کوچک عباس‌آباد را پس از تکمیل فاز دو و اخذ مجوز ماده‌215 قانون برنامه پنجم تأمین نماید.
استاندار خراسان‌رضوی در‌خصوص تکالیف اجرا نشده وزارت کشور در‌خصوص اختصاص اعتبارات لازم از طریق فاینانس برای ایجاد خطوط دو و سه قطارشهری مشهد در طول برنامه چهارم گفت: مقرر شد این وزارتخانه نسبت به تأمین و پرداخت سهم دولت در سال‌91 اقدام کند.
وی تأسیس دانشکده بهداشت در استان را از مصوبات اجرا نشده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عنوان و اضافه کرد: این وزارتخانه موظف است ساختمان دانشکده مذکور را در سال‌جاری به پایان رساند.
صلاحی اضافه کرد: اختصاص اعتبار لازم برای تکمیل بیمارستان 160‌تختخوابی جایگزین حشمتیه سبزوار طی سالهای 87‌تا‌89 یکی دیگر از این مصوبات است و وزارت بهداشت باید اعتبارات لازم را تا پایان سال‌91 تأمین کند.
استاندار خراسان‌رضوی گفت: در‌خصوص تخصیص اعتبارات لازم برای توسعه اورژانس بیمارستان قائم(عج) مشهد که بنا بود به طور مساوی از طریق وزارت بهداشت و استانداری خراسان‌رضوی تأمین شود مقرر شد مبلغ یکصد میلیارد ریال با رعایت نسبت یاد شده در سال‌جاری تأمین شود.
وی همچنین در مورد تکمیل و تجهیز بیمارستان امام رضا(ع) مشهد طی سالهای 87، 88 و89 با رعایت تبصره‌ای مبنی بر تأمین این اعتبار از محل اعتبارات استانی و یا اعتبارات آستان قدس رضوی مقرر شد در سال‌جاری وزارت بهداشت نسبت به تخصیص باقی مانده اعتبار مورد نیاز برای تکمیل و تجهیز این بیمارستان اقدام کند.
صلاحی احداث 55‌خانه پزشک در شهرستانهای خراسان‌رضوی را از مصوبات سال‌87 عنوان کرد و افزود: مقرر شد وزارتخانه یاد شده نسبت به تأمین ده میلیارد ریال برای احداث 35‌واحد باقی مانده و اعطای آن به استانداری اقدام کند.
وی گفت: پس از بررسی موضوع اختصاص نیافتن مبلغ 200میلیارد ریال از سوی معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور، وزارت بهداشت و نیز استان برای احداث خانه‌ها و مراکز بهداشت شهری و روستایی از سوی هیأت دولت مقرر شد با پیگیری وزارت بهداشت مبلغ 100میلیارد ریال از سوی معاونت برنامه‌ریزی رئیس‌جمهور تأمین و پس از تخصیص آن به استانداری خانه‌ها و مراکز بهداشت احداث شود.
استاندار خراسان‌رضوی شمار تکالیف اجرا نشده وزارت دادگستری را دو مورد عنوان کرد و اظهار داشت: اختصاص اعتبار کامل برای زندان در نیشابور، تأمین 10‌درصد از کل اعتبار احداث زندان در کاشمر توسط سازمان زندان‌ها و تأمین باقی مانده از محل منابع استانی یکی از این مصوبات اجرا نشده است که با تصمیم هیأت دولت مقرر شد با توجه به اخذ مجوز ماده‌215 برنامه پنجم تأمین اعتبار محقق و اجرای پروژه‌ها طی دو هفته آینده آغاز شود.
وی ادامه داد: همچنین استانداری خراسان‌رضوی موظف است یکی از ساختمانهای مازاد حاصل از ادغام دستگاه‌های اجرایی را به عنوان ساختمان اداری مورد نیاز در شهرستانها اختصاص دهد، در غیر این صورت با تأمین اعتبار از محل وزارت دادگستری در هر شهرستان ساختمانی به مساحت تقریبی 250‌متر‌مربع تا پایان سال‌92 احداث شود.
صلاحی اظهار داشت: اختصاص مبلغ 50‌میلیارد ریال توسط معاونت برنامه‌ریزی رئیس‌جمهور از محل اعتبارات توازن منطقه‌ای و نیز مبلغ 50‌میلیارد ریال از محل اعتبارات حمل و نقل افزون بر اعتبارات فعلی برای ساماندهی اسکان غیررسمی در حاشیه شهر مشهد و اعطای آن به استانداری خراسان‌رضوی از جمله مصوبات اجرا نشده سفرهای قبلی هیأت دولت به استان بود که برای اجرای آن مقرر شد اعتبارات مذکور حداکثر تا پایان نیمه اول سال‌جاری از طریق معاونت برنامه‌ریزی رئیس‌جمهور تخصیص یابد.
استاندار خراسان‌رضوی گفت: اختصاص اعتبار از محل منابع ملی و استانی برای تکمیل پروژه‌های دانشگاه فردوسی مشهد و تربیت‌معلم سبزوار یکی دیگر از مصوبات هیأت دولت بود که باید تا پایان مهر‌ماه‌91 از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انجام شود.

انتهای خبر/ قدس آنلاین / کد خبر: 53226
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد