ششتمد در رسانه ها

جدیدترین اخبار شهر ششتمد در رسانه های محلی و کشوری

ششتمد در رسانه ها

جدیدترین اخبار شهر ششتمد در رسانه های محلی و کشوری

سایت دکتر محسنی نوشت: شهرستان ششتمد


گام های بلند توسعه / تحلیلی بر دست آوردهای سفر اخیر رئیس جمهور به سبزوار

سفر اخیر رئیس جمهور و اعضای هیأت دولت به استان خراسان رضوی در آخرین هفته اردیبهشت ماه ۹۱ برای این استان و به ویژه دیار پرافتخار سربداران خیرات و برکات فراوانی به همراه داشت.

مروری بر تنها برخی از مهمترین مصوبات هیئت دولت برای شهرستان های غرب خراسان رضوی در حوزه سرزمین سربداران ، و نیز نگاهی بر خواسته های مسئولین از رئیس جمهور که با اعلام موافقت قطعی ریاست جمهوری در مقابل جمع هزاران نفری مردم شهرستان های سبزوار ، جوین ، جغتای و خوشاب مواجه شد ، نشان از آن دارد که غرب خراسان رضوی یکی از موفق ترین نواحی استان در جذب نظر مساعد ریاست جمهوری و هیأت همراه برای اجرای پروژه های توسعه ای در منطقه بوده اند.


به جز مواردی نظیر احداث واحد های دانشگاهی جدید (از جمله دانشکده دندانپزشکی سبزوار)، توسعه جاده های ارتباطی ، توسعه فرودگاه بین المللی ، تسریع درعملیات احداث راه آهن ، تأسیس دو شهرستان جدید ششتمد و داورزن ، احداث چند واحد صنعتی جدید از جمله واحد پتروشیمی با وام برداشتی از صندوق توسعه ملی و کمک های تسهیلاتی و قانونی به کشاورزان شهرستان های منطقه … که همه مواردی بودند که ریاست جمهوری در جمع استقبال کنندگان ، وعده قطعی آن را دادند ، موارد دیگری از نامه نگاری ها و مطالبات مسئولین و نمایندگان منطقه از رئیس جمهوری و هریک از وزرای وی وجود داشت که در حاشیه این سفر مطرح شد و اکثراً به امضا و تأیید شخص رئیس جمهور یا وزرای وی قرار گرفت. هریک ازاین موارد در آینده برای مخاطبین گرامی وبسایت دکتر محسنی ثانی شرح داده خواهد شد.

 

 

اما از بین همه دست آوردهای مثبت ذکر شده هیچ یک تحقق نمی یافت و تنها ارتقاء دو بخش ششتمد و داورزن به بخش صورت می گرفت ، کافی بود تا این سفر را سفری پربار وموفقیت آمیز برای دیار سربداران بدانیم.

شهرستان شدن ششتمد و داورزن نه تنها برای خود این بخش ها بلکه حتی برای دیگر نواحی نیز سودمندی بسیاری خواهد داشت. در این زمینه نیاز به توضیح بیشتری نیست  . چرا که امروز برهمگان واضح است که تأسیس شهرستان های جدید و کوچک شدن حوزه های بزرگ سیاسی تا چه اندازه می تواند در روند جذب اعتبارات بیشتر و رسیدگی های سیاسی و فرهنگی به کل منطقه موثرباشد.

به عنوان مثال از این پس روداب که تنها بخش باقی مانده برای شهرستان سبزوار خواهد بود ، مورد توجه مستقیم وبیشتری قرار خواهد گرفت . تا زمانی که انشاالله زمینه های ارتقاء این بخش نیز فراهم آید.

موضوع شهرستان شدن ششتمد و داورزن یکی از مطالبات مهم مردم منطقه بود که برای تحقق این دست آوردها از مدت ها قبل توسط مسئولین شهرستان از جمله نمایندگان این شهر درمجلس شورای اسلامی تلاش و پیگیری شده و وعده آن داده شده بود.

برای اینکه همشهریان گرامی درجریان بخشی از پیشینه پیگیری های نمایندگانشان برای ارتقاء بخش ششتمد به شهرستان قرار بگیرند توجه شما را به مطالعه مطلبی  با عنوان «رسیدگی نمایندگان مجلس شورای اسلامی به درخواست های مردم ششتمد در جلسه ای حضوری»جلب می کنیم که در تاریخ ۱۰ مرداد ۹۰ در همین وبسایت منتشر شد و در آن به این موضوع اشاره شده بود که نمایندگان سبزوار درحال پیگیری تأسیس شهرستان ششتمد در مجلس شورای اسلامی هستند و مقدمات این کار را فراهم نموده اند.

همچنین شهرستان شدن داورزن نیز موفقیت دیگری است که از مدت ها قبل توسط مسئولین شهرستان و نمایندگان مردم برای به ثمر رسیدن آن تلاش و پیگیری صورت گرفته بود. و این موضوع در دی ماه سال ۹۰ به مرز قطعیت رسید و دکتر محسنی ثانی در سخنرانی های انتخاباتی و غیرانتخاباتی اش به آن اشاره کرده بود.

البته انجام کلیه پروژه های تقسیمات کشوری درماه های پایانی سال گذشته به خاطر برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی درکشور ، مسکوت نگاه داشته شد تا این دو مقوله مهم کشور یعنی تقسیمات سیاسی و انتخابات ، تحت تأثیریکدیگر قرار نگیرند.

اینک اما با سپری شدن ایام انتخابات وسفررئیس جمهوری به سبزوار موافقت رسمی با تأسیس شهرستان های داورزن و ششتمد اعلام شد و از این به بعد باید نقشه سیاسی خراسان رضوی در غرب این استان با وجود شهرستان های عزیز ششتمد و داورزن ترسیم کرد.

موافقت سریع و بدون چون و چرای محمود احمدی نژاد با تأسیس این شهرستان های جدید در ناحیه سربداران نشان از آن می داد که قبلاً برنامه ریزی های کافی در این زمینه صورت گرفته ، تصمیمات اصلی گرفته شده و نتایج مطلوب حاصل شده بود و در نتیجه دست رئیس جمهور برای اعلام صریح این موضوع در  مقابل مردم باز بود.

البته باید خاطر نشان کرد که شور و هیجان جوانان غیور ششتمدی ، داورزنی و سبزواری نیز در محل ورزشگاه مظهری در این امر بی تأثیر نبود و رئیس جمهوری را در موضع موافقت با خواسته یک صدا و همدلانه این جمعیت با عظمت قرار داد.

این موافقت سریع و آسان رئیس جمهور با اکثر خواسته های سبزواری ها در حالی است که در برخی شهرستان های دیگر استان وقتی خواسته های مطرح شده از جانب مردم و مسئولین همراستا با سیاست ها و توجیهات اقتصادی و سیاسی کافی برای دولت نبود ، محمود احمدی نژاد به زیبایی  و با فن بیان خاص خود از کنار این خواسته ها می گذشت و هیچ قول مساعدی به مردم نمی داد.

در کل به نظر می رسد در سال های اخیر با فراهم شدن بسیاری از زیرساخت های مهم توسعه در شهرستان های غرب خراسان رضوی ، این ناحیه به سرعت درمسیر رسیدن به توسعه پایدار قرار گرفته است.

لیکن برای ادامه یافتن این روند ، علاوه بر تلاش و پیگیری مسئولین ، همچون همیشه حضور و حمایت موثر مردم همیشه در صحنه و همکاری های موثر رسانه های محلی و دیگر اثرگذاران عرصه فرهنگی و اجتماعی منطقه بسیار ضروریست.

انشاالله …

کد نویسنده :
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد