ششتمد در رسانه ها

جدیدترین اخبار شهر ششتمد در رسانه های محلی و کشوری

ششتمد در رسانه ها

جدیدترین اخبار شهر ششتمد در رسانه های محلی و کشوری

مجله اسرارنامه نوشت: خاطره شنیدن یک خبرخوش و ماندگار

مجله اینترنتی اسرار نامه/ورزشگاه شهید مظهری سبزوار در بعد از ظهر روز یکشنبه 24 اردیبهشت 91 ، از خود خاطره خوشی برای نیم میلیون نفر از مردمان غیرتمند سرزمین سربداران  به جای گذاشت.
خاطره شنیدن یک خبرخوش و ماندگار.  خبر ارتقاء دو بخش عزیز دیار سربداران به شهرستان.

در این میان قطعاً ششتمدی ها و داورزنی ها تا همیشه تصویر متفاوت خود را از این روز و از این مکان در ذهن ثبت خواهند کرد.
حالا با اضافه شدن دو شهرستان جدید به نقشه خراسان رضوی ، نقشه تقسیمات سیاسی شمال شرق کشور شکل عادلانه تری به خود می گیرد. دیگر از ان شهرستان بسیار بزرگ و به لحاظ مدیریتی دشوار سبزوار در 5 سال قبل خبری نیست. حالا 6 شهرستان جمع و جور داریم که با 6 دستگاه مدیریتی جدا از هم اداره می شوند و هریک در حوزه های سیاسی کوچک شده خود ، ردیف های بودجه جدا و توجه های جداگانه ای از جانب مسئولین استانی و کشوری دریافت خواهندکرد. و این یعنی یک گام مهم در توسعه پایدار منطقه است.
این موضوع را باید به همه مردم این منطقه به ویژه ششتمدی ها و داورزنی های عزیز تبریک گفت. که قطعاً هنوز شور و شوق خوشحالیشان فروکش نکرده است.
 این همه وجد و سرور مردم از شهرستان شدن این دو بخش درحالی است که تقریباً همه از مدت ها قبل می دانستیم به زودی حداقل یک شهرستان دیگر در محدوده سربداران تأسیس خواهد شد. و این خبری بود که نمایندگان و فرماندارمحترم و دیگر مسئولین ارجمند شهرستان در ماه های پایانی سال 90 اعلام کرده بودند. اما برخی بدبینی ها باعث شده بود ، اغلب افراد این موضوع را حربه انتخاباتی نمایندگان مجلس بدانند که می خواهند در انتخابات پایان سال 90 برای خود رأی جمع کنند.
این بدبینی ها آنموقع حتی به اسرارنامه هم که همیشه سعی می کند نگاه مثبت نگرانه برای خود انتخاب کند ، سرایت کرد و منجر به نوشتن مقاله ای بحث برانگیز شد.
مقاله ای که تا امروز تعداد زیادی نظر و واکنش متعدد از سوی مخاطبین عزیزمان به خود جلب کرده است. برای مطالعه این مقاله می توانید روی پیوند زیر کلیک کنید:

داورزن شهرستان می شود !!!

اسرارنامه همچنین درمورد شهرستان شدن ششتمد نیز با همکاری و همیاری غیر مستقیم وبلاگ علوم اجتماعی ششتمد اقدام به ا نتشار مقاله ای کرد که آمادگی ششتمد برای شهرستان شدن را اعلام نمود.
برای مطالعه این مقاله روی پیوند زیر کلیک کنید:

آمادگی بخش ششتمد برای ارتقاء به شهرستان


اما آن زمان که مقاله شهرستان شدن ششتمد در اسرارنامه منتشر می شد ، بسیاری از اعضای این مجله چندان خوشبین نبودند که این اتفاق به این زودی ها رخ بدهد. لیکن خدا را شاکریم که نتیجه مثبت نگری و مثبت اندیشی و مثبت نویسیمان را به این خوبی به ما نشان داد.و در سفر رئیس جمهور به سبزوار نه تنها داورزن که از مدت ها قبل حرفش زده شده بود ، بلکه با ارتقاء ششتمد به شهرستان هم موافقت شد.
خدا را از این بابت شاکریم و از تمام مسئولین و زحمتکشان شهرستان که در این مدت به تمام کارها و رفتارهای آنها با دید منفی نگرانه ای نگریستیم پوزش می طلبیم.
مسئولینی که حاصل مدت ها پیگیری و تلاششان رکوردداری در تقسیمات سیاسی کشور است. مسئولینی که از سال 87 تا 91 در مدت 4 سال 5 شهرستان جدید در غرب خراسان رضوی ایجاد کردند .
در حالی که تقسیمات سیاسی سبزوار بزرگ در حدود 50 سال گذشته تقریباً بدون تغییر باقی مانده بود.و مردم بخش های بزرگ و پرجمعیت جوین و جغتای بیش از 30 سال تلاش جدی و پیگیرانه کردند و موفق نشدند اما  نهایتاً دراین 4 سال اخیر با تشکیل 5 شهرستان جدید در ناحیه سبزوار بزرگ ، چهره نقشه خراسان رضوی در نواحی غربی به طور کامل دگرگون شد.
حالا باید استانداری خراسان و فرمانداری سبزوار کم کم به فکر چاپ نقشه های جدید باشند. نقشه هایی شهرستان های خوش نقش داورزن و ششتمد را در دل سرزمین پرافتخار سربداران مشخص می کند و خود به خود شکل یک استان جمع و جور و منسجم را به این ناحیه از شمال شرق کشور می دهد.
منطقه سربداران امروز بدون شک در همان مسیری قرار گرفته است که در اوایل دهه 80 بجنورد قرار گرفته بود. که به سرعت با تأسیس شهرستان های تازه تأسیس ، به لحاظ سیاسی موقعیت یک استان جدید را به دست آورد.
حالا می توان به واقعیت و جدیت نامه ای که نمایندگان محترم شهرستان سبزوار در سفر اخیر هیأت دولت به خراسان رضوی برای ریاست جمهوری نوشتند ، اعتماد و اطمینان بیشتری کرد . نامه ای که در آن خواسته به حق مردمان غرب خراسان رضوی جهت تشکیل استان سربداران در تاریخ 20 خرداد 93 مصادف با هفتصدمین سالگرد ظهور  قیام سربداران ، از دکتر احمدی نژاد مطالبه شد.
اما مطمئناً در این مسیر باید همه ما مردم وبه ویژه اهالی رسانه دیار سربداران تلاش کنیم و پیگیر مطالباتمان باشیم تا گام های بلندمان در مسیر توسعه پایدار ، با تشکیل استان جدید سربداران (خراسان رضوی) در شمال شرق کشور به نتیجه نهایی خود برسد و بتوانیم ضمن اینکه افتخار قرار گرفتن زیرسایه سار پر مهر آقا امام هشتم را همچنان برای خود حفظ خواهیم کرد ، برای همیشه از حوزه گسترده و سرشار از بی عدالتی های سیاسی و اجتماعی خراسان رضوی جدا شویم .
به امید آن روز

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد