ششتمد در رسانه ها

جدیدترین اخبار شهر ششتمد در رسانه های محلی و کشوری

ششتمد در رسانه ها

جدیدترین اخبار شهر ششتمد در رسانه های محلی و کشوری

سلام سربدار نوشت:

انتقاداتی به تخریب های بی حساب و کتاب ششتمد/
وقتی تمام ششتمد سر چهارراه می شود 
یکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۳۶
 
جناب آقایان شورا! بافت فرسوده ی شهر بدون صاحب نبود آیا به این نکته فکر کرده اید که هر لحظه که می گذرد قبمت زمین ها در این نواحی که قرار است خیابانهای عریض کشیده شود به چه سرعتی در حال افزایش است
خبر تخریب چند هکتار از بافت های فرسوده ششتمد وبلاگ ششتمد نیوز را بر آن می دارد تا سوال هایی را از شورای شهر ششتمد مطرح می کند. این خبر که از زبان شهردار ششتمد بیان شده، انگیزه ای این مطلب انتقادی است.

این روزها تمامی نیروهای شهرداری خوشحال از تخریب بنای سر چهارراه هستند. توافقی که چندین ماه پیش نوشته شده بود ولی نتیجه ای نداشت چون شورای وقت زیر بار اعداد و ارقام آن نرفت و حاضر شد بنای موجود را بدون عقب نشینی رها کند ولی هزینه ای اینچنین را به شهرداری تحمیل نکند.

اما این روزها اوضاع فرق کرده است. تصمیمات به یکباره گرفته می شوند حتی قبل از امضای توافق گویا چک ها پرداخت می شوند و چند روزی تمامی نیروهای شهرداری مشعوف از حرکتی که کرده اند، سرچهارراه به هر رهگذری نشان می دهند که چه کرده اند و چگونه بلدند کارها را به جلو برند.

اتفاقی که در گوالای نیز به همین شدت افتاد خانه هایی که با حکم تخریب به یکباره با خاک یکی شد و قرار است با مالکین محترم زمین ها بعدها توافق شود که چقدر زمین طلبکارند و چقدر هزینه برای شهرداری ایجاد شده است.

اگر به شهرداری مراجعه کنی در هر روز حداقل چند نفر هستند که هنوز مطالبات پرداخت نشده ای دارند و شهرداری محترم هر روز به بهانه ای ایشان را به اصطلاح ما ششتمدی ها سر می دواند. بدهی هایی که بعضا عمر آنها به چند سال می رسد ولی وقتی طلب خود را مطالبه می کنند با پاسخ هایی از این جنس که بدهی های شهردار های قبلی ربطی به ما ندارد مواجه می شوند. بعد از گذشت این همه سال شهرداری عوض پرداخت غرامت بابت این تاخیر درصد کمی از طلب طرف را با تهدید که «اگر نگیری همین هم از دستت می رود» را به عنوان کل طلب شخص به وی پرداخت می کند و ماجرا تمام.

به شهردار شهر حق می دهیم که نخواهد بدهی هایی که روی دوش شهرداری مانده است را پرداخت کند چون در این صورت عملکردی از ایشان باقی نخواهد ماند و در آینده جایی برای پیشرفت برایش نمی ماند.

از طرفی باز هم به ایشان حق می دهیم که هر چقدر می تواند برای افراد بعد از خود بدهی ایجاد کنند تا هم خود کارنامه مثبتی داشته باشند و هم شهردار آینده شهر نتواند در مقایسه با شهردار قبل کاری از پیش ببرد و خیلی زحمت بکشد بتواند اوضاع شهرداری را آرام نگه دارد.

اما جا دارد از شورای محترم شهر بپرسیم که آیا شما از بدهی های شهرداری بی خبرید؟ نمی دانید هزینه هایی که ایجاد می شود باید به صورتی پرداخت شود؟ از شورای محترم می پرسیم کی قرار است بدهی های شهرداری به اشخاص پرداخته شود؟ چند روز پیش شهردار ششتمد در سایت های سبزوار مصاحبه می کند و خبر از تخریب چند هکتار بافت فرسوده می دهد.

جناب آقایان شورا! بافت فرسوده ی شهر بدون صاحب نبود آیا به این نکته فکر کرده اید که هر لحظه که می گذرد قیمت زمین ها در این نواحی که قرار است خیابانهای عریض کشیده شود به چه سرعتی در حال افزایش است؟ خانه های گلی قدیمی که صاحبان آنها حاضر بودند به سه الی چهار میلیون تومان بفروشند امروز بیست میلون تومان قیمت شده است و لحظه به لحظه در حال افزایش قیمت است. چگونه می توانید چند ماه آینده از پس توافق های خانه های این منطقه برآئید؟

شورای محترم شهر بهتر نبود ابتدا و به نرمی خانه های موجود را با توافق می گرفتید، دیون شهرداری را تسویه می کردید و سپس اینچنین خیابانهایی را شروع به کار می کردید؟ از شورای محترم می پرسم چه کسی قرار است هزینه های میلیونی تخریب ملک سر چهارراه ششتمد را پرداخت کند؟

شورای محترم ششتمد! شما در مقابل تک تک ریال های بیت المال که در شهرداری به راحتی جابه جا می شود مسئولید. شما در مقابل بدهی های شهرداری به اشخاص مسئولید.

امروز شهرداری ششتمد برای تبلیغات حاضر می شود سردیس بیهقی را از کتابخانه ی شهر به بهانه ی رنگ آمیزی برداشته و بدون حتی کوچکترین رنگی آنرا در میدان ورودی شهر نصب کند تا نگویند کاری انجام نشده است اما شورای محترم در این زمینه چه واکنشی نشان می دهد؟

مسئولین غیر بومی شهر همیشه نیستند اما شورای محترم! همیشه باید پاسخگوی امضاهایی که پای قراردادها میکنید باشید

حواستان باشد به برخی امضاها...
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد