ششتمد در رسانه ها

جدیدترین اخبار شهر ششتمد در رسانه های محلی و کشوری

ششتمد در رسانه ها

جدیدترین اخبار شهر ششتمد در رسانه های محلی و کشوری

سبزوار نیوز نوشت:

شهردار ششتمد :
وجود هفت و نیم هکتار بافت قدیمی و فرسوده در ششتمد 
 

سبزوار نیوز / شهردار شهرستان ششتمد گفت: ششتمد بالغ بر هفت و نیم هکتار بافت قدیمی و فرسوده دارد.
مهندس حمیدرضا داورزنی در گفتگو با خبرنگار ما افزود: از این مقدار بافت فرسوده حدود پنج هکتار آن در دستور کار قرار گرفته است و بطور کامل تخریب شده است.

وی تصریح کرد: با توافق انجام شده با مردم، زمینهای مذکور به زمینهای بایر تبدیل شده است و قرار است در همین راستا از طریق مراجع قانونی و بانکها، تسهیلات مسکن، دریافت کنیم و شروع به بافت سازی نو و مرمت کاری نماییم.

وی خواستار حمایت مسئولان استان و شهرستان در خصوص تخصیص وام از طریق بانکهای عامل ملی و مسکن جهت مرمت و نوسازی بافتهای فرسوده این منطقه شد.

شهردار ششتمد نیز همچنین از بهسازی و اصلاح بافت تاریخی آرامگاه ابوالحسن علی ابن زید بیهقی با همکاری اداره میراث فرهنگی سبزوار خبر داد و یادآور شد: با توجه به توافق قبلی شهرداری ششتمد و اداره میراث فرهنگی سبزوار مبنی بر همکاری در خصوص بهسازی و اصلاح بافت تاریخی آرامگاه بیهقی، در صورتی که میراث فرهنگی اعتباری را در این زمینه اختصاص دهد این شهرداری آماده همکاری می باشد.

وی از احداث غسالخانه جدید با اعتبار بالغ بر 300 میلیون ریال در آینده نزدیک در این شهرستان خبر داد و خاطرنشان کرد: تا ده سال آینده انتقال قبرستان فعلی ششتمد به خارج از شهرامکان پذیر نیست و تنها مرمت و توسعه آن در این مدت صورت خواهد گرفت.

 شهردار شهرستان ششتمد  همچنین از خرید بیش از 2000 تن آسفالت برای توسعه معابر سطح این شهر خبر داد.

وی با بیان اینکه تمام معابر شهر ششتمد که نیاز به آسفالت داشته باشند تا قبل از سال جدید آسفالت خواهند شد گفت: برای اجرای این طرح بالغ بر 350 میلیون تومان اعتبار اختصاص یافته است.

وی تصریح کرد: متأسفانه توسعه معابر سطح شهر تنها با بازگشایی برخی معابر معنا پیدا می کند و چون هنوز خیلی از مالکین فضاهای مسکونی از عقب نشینی ملک خود خودداری می نمایند، برای زیباسازی شهر نمی توانیم وارد عمل شویم اما برنامه های متعددی برای المانهای شهری و نوروزی مدنظر است که بالغ بر 500 میلیون ریال هزینه دربرخواهد داشت.

شهردار ششتمد از خرید بیش از 200 میلیون ریال درخت برای کاشت در روز درختکاری در سطح شهرستان ششتمد خبر داد و در عین حال اظهار داشت: امسال سعی شده است که درختان خریداری شده از نوع مثمر و بویژه از نوع درختان میوه که سازگار با محیط و آب و هوای این منطقه هستند، باشند.

وی همچنین قول داد با خرید نهال از اداره منابع طبیعی سبزوار، بخشی از آنها را که بیشتر از نوع کاج می باشد را به عنوان هدیه به مردم تحویل نمایند./

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد