ششتمد در رسانه ها

جدیدترین اخبار شهر ششتمد در رسانه های محلی و کشوری

ششتمد در رسانه ها

جدیدترین اخبار شهر ششتمد در رسانه های محلی و کشوری

سایت سبزوار فرهنگ نوشت:


سردیس چهره ماندگار زبان و ادبیات فارسی کشور رونمائی شد

  



سردیس چهره ی ماندگار زبان و ادبیات فارسی کشورمان رونمایی شد سرمایه ی هر خانواده داشتن فرزندان صالح و موفقی است که امانتدار نام و یاد پدر و مادرش می باشد. شهرستان سبزوار یکی از شهرهای ریشه دار در عرصه ی فرهنگ،علم و تاریخ ،توانسته فرزندان موفق و صاحب نامی را تقدیم جامعه نماید که هریک توانسته اند نقش موثری در جاودان کردن اهداف کشورمان ایران داشته باشند.
دکترسیدمحمد علوی مقدم،یکی از چهره های ماندگار زبان و ادبیات فارسی کشور و یکی از فرزندان ارزشمند سبزوار است که توانسته بیش از هزاران دانشجو تربیت نماید و صاحب کتاب کیمیای سعادت(که شامل پژوهش هایی در زمینه ادبیات فارسی)می باشد.
شهرتمدن های تاریخی ششتمد همزمان با ایام پرافتخار و خاطره انگیز انقلاب(دهه فجر) از سردیس این استاد گرانقدررونمائی به عمل آورد.
سایت سبزوارپیام نوشت:
همزمان به دهه فجر از سردیس دکتر سید محمد علوی مقدم چهره ماندگار زبان و ادبیات فارسی کشور با حضور مسئولان شهرستان ، در شهر ششتمد رونمائی شد.
شهردار ششتمد در گفتگو با خبرنگار ما گفت: این سردیس به منظور پاسداشت زحمات دکتر علوی مقدم که از مفاخر دیار بیهقی می باشند ساخته و همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی رونمائی شد.
حمیدرضا داورزنی افزود: این سردیس با هزینه ای بالغ بر 200میلیون ریال در میدان ورودی شهر ششتمد نصب شده است و در مجاورت این سردیس ، بنای برج ساعت و سردیس مورخ بزرگ ابوالحسن علی به زید بیهقی با هزینه ای بالغ بر 400میلیون ریال رونمائی شد.
شایان ذکر است همچنین مدرسه خیرساز علوی در شهر ششتمد با اعتباری بالغ بر 4میلیارد ریال در 630متر و در سه طبقه افتتاح و به بهره برداری رسید که زمین آن نیز توسط فرد خیری به آموزش و پرورش اهداء شده بود.
لازم به ذکر است پروژه توسعه کابل زمینی شهر ششتمد نیز افتتاح گردید و مشکل متقاضیان تلفن ثابت ششتمد برطرف شد.
در سال 1383 به عنوان یکی از «چهره های ماندگار» جمهوری اسلامی انتخاب شد و مورد تقدیر قرار گرفت.
 همچنین از سیدمحمد علوی مقدم در سال‌ 1380 در همایش نکوداشتی‌ برای‌ این استاد فرزانه، در دانشگاه‌ تربیت‌ معلم‌ سبزوار تقدیری به عمل امد. و به‌ همین‌ مناسبت‌، کتابی‌ با عنوان «کیمای سخن» (شامل مجموعه مقالات همایش) در 513 صفحه منتشر شد. همچنین استاد به پاس بیش از 45 سال خدمات علمی و فرهنگی و تدریس در مراکز آموزش عالی و ترجمه و تألیف و تصحیح آثار متعدد، در سال 1383 به عنوان یکی از «چهره های ماندگار» جمهوری اسلامی انتخاب شد و مورد تقدیر قرار گرفت. از دیگر جوایز سیدمحمد علوی مقدم می توان به استاد نمونه کشوری اش اشاره کرد.(منبع)
اخبار مربوط به استاد سیدمحمدعلوی مقدم

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد